Pazartesi

SEKTÖRE TESİSATÇI YETİŞTİRMEK İÇİN, AKADEMİ KURDU

Yılda 10 bin tesisatçıya ücretsiz eğitim verecek, sektöre kalifiye eleman kazandıracak. 250 bin dolar yatırımla geçtiğimiz ay kapılarını açan Wavin Academy, plastik boru sistemleri ve çözümlerine yönelik usta yetiştirecek.


Aylin LÖLE
2008 yılında Sabancı Holding bünyesindeki Pilsa Plastik'i bünyesine katarak Türkiye pazarına giren Wavin, bu tarihten beri Türkiye pazarında Wavin Pilsa olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Güvenli içme suyu dağıtımı, yağmur suyu ve atık suyun yönetimi, enerjinin daha verimli kullanılarak binaların ısıtılması ve soğutulması gibi günlük hayatın ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan şirket, sektördeki kalifiye eleman sıkıntısını gidermek için kolları sıvadı. Bünyesinde uygulama tesisi, eğitim salonları ve laboratuvar bulunan Wavin Academy’yi 250 bin dolar yatırımla kuran Wavin Pilsa, burada yılda 10 bin tesisatçıya ücretsiz eğitim vermeyi planlıyor. Wavin Pilsa Genel Müdürü Orhun Çapanoğlu, Akşam Ekonomi’nin sorularını yanıtladı…

Projenin amacı ne?
Plastik boru sistemleri ve çözümleri konusunda Türkiye’nin bir numaralı eğitim merkezi olmak amacıyla yola çıktık. Öte yandan bu proje ile bugün, sektöre her kademede hizmet veren ve gelecekte hizmet vermesi muhtemel insan kaynağı için yapacağı sürdürülebilir eğitim çalışmaları ile ülkenin kalkınmasına, sektörün ve paydaşların başarısına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.

Proje ile kaç kişiye ne kadar sürelik bir eğitim verilecek?
Eğitimin niteliğine göre tek günlük ya da 1 haftalık eğitimlerimiz bulunuyor. Sertifika programlarımız 1 haftalık. Wavin Academy ile yılda 10 bin tesisatçı, uygulamacı, bayi, mühendis ve diğer çözüm ortaklarımıza hizmet vermeyi planlamaktayız. Eğitimlerimizin tamamı ücretsiz. Projede, fuaye alanı, 60 kişilik konferans salonu, 14 kişilik VIP toplantı salonu, 6-8 kişilik küçük toplantı salonu, 40 kişilik pratik uygulama laboratuvarı bulunuyor.

Teorik ve pratik dersler var
Sektörün ciddi bir eğitim eksiği var. Kalifiye çalışan bulmak oldukça zor. Bu eğitim tesisinin faaliyete girmesiyle; sektörümüzdeki kalifiye eleman ihtiyacı, doğru uygulama ve çözümler ile genel kalite standartlarının yükselmesi gibi konuların çözümüne katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Eğitim kapsamında teorik&pratik uygulamalı eğitimler, müşteri segmentlerine göre eğitimler, iş segmentlerine göre eğitimler, MEB sertifikalı kurslar, iç ve dış eğitmenler, akademisyenler ve katılım belgesi&sertifika programları yer alıyor.



0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites