Perşembe

GENÇLER PARASINI YÖNETEBİLİYOR, BÜTÇEYE SADAKAT % 83'E ÇIKTI!


Türkiye’de gençlere finansal okuryazarlık kazandırmak amacıyla 2009 yılında Visa Europe tarafından hayata geçirilen ‘Paramı Yönetebiliyorum’ projesi dördüncü yılını tamamladı. Dört yılda 23 bin kişinin yüz yüze eğitim aldığı projenin başarısını ölçümleyebilmek amacıyla 2013 etki analizi araştırması gerçekleşti. Analize göre, gençlerin yaptıkları bütçeye sadık kalma oranı yüzde 56’dan yüzde 83’e yükselirken, enflasyon etkisini hesap edebilenlerin oranı eğitim sonrasında iki katına çıkarak yüzde 60 oldu.
Visa Europe ve 22 üye bankasının desteği ile T.C. Kalkınma Bakanlığı, UNDP ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği ortaklığında yürütülen Paramı Yönetebiliyorum Projesi’nin 2013 Etki Analizi Sonuçları Visa Europe Bölge Genel Müdürü Berna Ülman, Visa Europe Türkiye Ülke Müdürü Merve Tezel ve Infakto Research Workshop Kurucu Ortağı Dr. Emre Erdoğan’ın katılımı ile düzenlenen toplantı ile kamuoyuna duyuruldu.
EV KİRALARINI BİRİKİMLERİYLE ÖDÜYORLAR
Eğitimin gençlere finansal konularda teorik bilgilerin yanı sıra bu bilgileri hayata geçirmeleri konusunda da yol gösterdiğini belirten Berna Ülman; “Finansal okuryazarlığın yüksek olduğu toplumlarda bireyler, devletin ekonomi politikalarını daha iyi şekilde anlamlandırıyor. Finansal okuryazar bireylerden oluşan bir toplumda ekonomi daha iyi işlerken, istikrar artıyor” dedi.
Visa Europe Türkiye Ülke Müdürü Merve Tezel ise “Dört yıldır gençler gençlere bütçe yapma ve harcamalarında daha akıllı hareket etme konusunda rehberlik ediyor. Paramı Yönetebiliyorum kapsamında eğitmen olarak yetiştirdiğimiz gençler, eğitim içeriklerini akranları ile gönüllülük esasıyla paylaşıyorlar. Eğitimler sonrasında, yaz tatili parasını biriktiren, yurt dışında dil kursuna giden, daha önce zorlanırken ev kiralarını kendi birikimleri ile ödeyebilen gençlerin hikayelerini duydukça büyük mutluluk duyuyoruz.”
FİNANSAL KONULARDA YETERLİLİK YÜZDE 85!
Infakto Research Workshop Kurucu Ortağı Dr. Emre Erdoğan tarafından açıklanan araştırma sonuçlarına göre; eğitim alan gençlerin yüzde 85’i kendisini finansal konularda yeterli buluyor. Araştırma; finansal okuryazarlığın en önemli başlıklarından birisi olan bütçe konusunda da gençlerin tutum ve davranışlarında önemli değişiklikler gösterdiğini ortaya koyuyor. Eğitimler öncesi gençlerin sadece yüzde 56’sı yaptığı bütçeye sadık kalırken, eğitim sonrası bu oran yüzde 83 olarak hesaplanıyor.
Paramı Yönetebiliyorum eğitimleri gençlerin birikim konusundaki bilinç seviyesinin de önemli derecede artmasını sağlıyor. 2013 Etki Analizi sonuçlarına göre birikim konusunda ‘Elime para geçtikçe kenara koyarım’ diyenlerin ön testte yüzde 49 olan oranı, son testte yüzde 87’ye yükselirken, hemen hemen her ay düzenli şekilde birikim yaparım diyenlerin oranı yüzde 30’dan yüzde 62’ye çıkıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites