ING Bank, çocuklar için finansal okuryazarlık
eğitimi verdi. 9 şehirde 8 binden fazla öğrenciye ulaşılan projede, çocuklara
tasarruf sahipliği bilinci aşılanıyor…
Aylin LÖLE
Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomik büyümesi için
gerekli olan tasarruf sahipliği bilincini, davranış değişikliğine odaklanarak
geliştirmek isteyen ING Bank, 8-9 yaşındaki çocuklara yönelik olarak “Turuncu Damla” programını hayata
geçirdi. Geçen yıl başlayan proje kapsamında, bugüne kadar 9 şehirde,
100 okulda, 191 öğretmen ve 8 binden fazla öğrenciye finansal okuryazarlık
eğitimi verildi. Projenin detaylarını ING Bank Kurumsal İletişim Grup Müdürü
Buket Okumuş, Akşam Ekonomi’ye anlattı…
Turuncu Damla’nın içeriğinden
bahseder misiniz?
Finansal okuryazarlık konusunda davranış
değişikliği yaratabileceğimiz ilköğretim 3 ve 4. sınıf öğrencilerine (8-9 yaş)
odaklandığımız Turuncu Damla programını Nisan 2013’te hayata geçirdik.
Türkiye’de modeli ile bir ilk olan program 8 haftalık bir eğitimi kapsıyor.
Sınıf öğretmenlerinin öğrencilere vermesi gereken 8 haftalık programa ilişkin
eğitim almasıyla başlayan süreç, eğitimin etkisinin uluslararası geçerliliği
olan ciddi bir bilimsel araştırma ile analiz edilmesiyle detaylı bir etki
analizi sunuyor. Öncelikli hedefimiz çocuklarda tasarruf bilincinin gelişmesine
katkıda bulunabilmek ve davranış değişikliği yaratmak. Bu programla çocuklara
istek ve ihtiyacın arasındaki farkı anlatarak ihtiyaçları dışındaki istekleri
için anlık tüketim kararlarından vazgeçip, sabırlı olmayı öğrenmelerini
hedefliyoruz.
Gelinen
noktayı rakamlar itibariyle değerlendirir misiniz?
Turuncu Damla Projesi’ne program ortaklarımız
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü, Koç Üniversitesi, Bölgesel Çevre Merkezi ve
PSİ Danışmanlık’ın uzman pedagoglarıyla 2013 yılı Nisan ayında İstanbul’da
başladık. İlk dönemde önce 3. Sınıflar
için ana teması “tüketimde sabretmek” olan 8 haftalık program geliştirdik. 2013-2014
eğitim-öğretim yılıyla birlikte içeriğimizi geliştirerek 4. Sınıflara yönelik
“cesaretlendirme” ve “temel finansal konular” odaklı diğer 8 haftalık
müfredatımızı hazırladık. Bugün, geldiğimiz
noktada Turuncu Damla, 9 şehirde, 100 okulda, 191 öğretmen ve 8000’den fazla
öğrenciyle tanıştı. Turuncu Damla eğitimlerine ING Bank çalışanlarından oluşan
Turuncu Gönüllülerimizi de dahil ediyoruz. Küçüklere Büyük Destek kapsamında 2
yılda 12 şehirde 70 çalışma arkadaşımız 33 okulda 2600 öğrenciye gönüllü eğitim
verdiler.
Çocuklara
oto kontrolü öğretiyor
Turuncu Damla Programı’nın sürdürülebilir olmasının temelinde tasarruf
motivasyonları yatıyor. Çünkü programın omurgası sabırlı olma ve oto kontrole
sahip olma, toplumsal, ekonomik ve çevresel pozitif etkileri olan davranış
biçimleridir. Zaten
bunun devamında da tasarruf bilinci daha yüksek tüketici profili geliyor. 2013
Eğitimleri sonunda program ortaklarımızdan Koç Üniversitesi, eğitimlerin
çocukların davranışları üzerindeki etkisini ölçmek üzere çeşitli ekonomik karar
oyunlarıyla ölçümler gerçekleştirdiler. Böylelikle, çocuklar öğrendiklerini
oyunlarda uygulama fırsatı elde ettiler. Bizler için de çocukların tüketime
nasıl yaklaştıklarını, tasarruf etme davranışlarını şekillendirmede önemli bir
öğrenme sahası sundu.
Çocuklar
tasarrufu resmetti
Amsterdam’a
görücüye çıktı
Eğitimler sonrasında karne günü hediyesi olarak tüm
çocuklarımıza Yalvaç Ural’ın Turuncu Damla için yazdığı ve orman hayvanlarıyla
tasarrufu anlattığı “Arkadaşım Küçük Aslan” kitabıyla turuncu metal kumbara
hediye ettik. Çocukların gözünden tasarrufu görmek için tasarrufu
resmetmelerini istedik. 600’den fazla resmi Beyoğlu Belediyesi Cihangir Sanat
Merkezi’nde sergiledik. Sergimiz 2013 yılında 10 Ekim-4 Kasım arasında minik
ziyaretçileri ağırladıktan sonra 17 Aralık-17 Ocak arası ING’nin Amsterdam’daki
genel merkezinde sergilendi. Türkiye’nin tasarruf gibi önemli bir konuda “Küçük
Turuncu Damlalar”ın eserlerini tanıtmak açısından önemli bir fırsat oldu.
0 yorum:
Yorum Gönder