Çarşamba

SÖYLEŞİ; TNT EXPRESS GENEL MÜDÜRÜ TURGUT YILDIZ


11 Yılda Topladığı 4 Milyondan Fazla Kitabı, 2 Bin Okula Dağıttı...

4 milyon 350 bin… Bu rakam TNT Express’in tam 11 yılda topladığı ve 2 bin 20 ihtiyaç sahibi okula ulaştırdığı kitap sayısı. Ücretsiz olarak adreslerden teslim aldığı kitapları, tasnif edip, ihtiyaç sahibi okulların kütüphanesine ulaştıran TNT Express tam 11 yıldır dur durak bilmeden bu projeye devam ediyor. Başta TNT Express Genel Müdürü Turgut Yıldız olmak üzere çalışanların da gönüllü olarak çalıştığı bu projede, eldivenler takılıp depoya iniliyor ve toplanan kitapların tasnifi yapılıyor. Tasnifi yapılan kitaplar da bir hayatı değiştirmek üzere tespit edilen Türkiye’nin dört bir tarafındaki okullara ücretsiz dağıtılıyor. “Çocukların hayatına dokunacak ne yapabiliriz?” bilinciyle başladıkları için projeye de katılım her yıl çarpan etkisiyle büyüyor. Dile kolay, tam 11 yıldır süren “TNT Express Bilgi ve Kültür Taşıyor” projesini, TNT Express Genel Müdürü Turgut Yıldız ile konuştuk…

Bağışçılardan aldığı kitapları, ihtiyaç sahibi 2 bin 20 okula ulaştıran TNT Express’e yurtdışından da kitap yağıyor. Genel müdürden ofis boy’a kadar herkesin gönüllü çalıştığı proje yurtdışında da örnek gösterildi…

TNT’nin kitap toplama kampanyası 11’nci yılında… Bu 11 yılda gelinen nokta ne?

Türkiye’nin en uzun soluklu sosyal sorumluluk projesi olan Kitap Toplama Kampanyası çerçevesinde çok büyük adımlar attığımıza inanıyoruz. TNT çalışanlarının projede gönüllü çalışmaları, her yıl hızla artan kitap bağışı yapan duyarlı kişi ve kurumların projeye katılımı, her çocuğumuzun kitapla zenginleşen dünyalarına dair okullardan aldığımız geri dönüşler bu konuda atılacak daha fazla adım olduğunun göstergesi.

Toplumun geleceği çocuklarımızın yaşamlarını iyileştirmek adına 2000 yılından başlayan “TNT Express Bilgi ve Kültür Taşıyor” Kitap Toplama Kampanyası her yıl kendi rekorunu kırarak 11 yılın sonunda 4 milyon 350 bin kitabı 2020 ihtiyaç sahibi okula ulaştırmış oldu. Çocuklarımıza tüm bağışçıların desteği ile gönderdiğimiz kitaplar, bizlere binlerce öykü olarak geri döndü.

Kampanyanın ardından başlattığımız İşte Benim Öyküm projesi ile hem okumanın hem de yazmanın çocuklara farklı dünyalar açacağını göstermek ve kitap okumayı çocuklarımıza sevdirmek istedik ve 35 çocuğa burs sağladık, 8 okula bilgisayar verdik. Dokunduğumuz çocuk sayısını daha fazla arttırmak ve çocuklarımıza kitap sevgisini aşılmak için atılacak adımları tüm ekip olarak birlikte planlıyoruz. Kampanya ile hedefimiz Türkiye’nin her köşesinde çocukları kitapla buluşturmak.

ÇALIŞANLAR PROJEYİ SAHİPLENDİ 
Bu kadar uzun soluklu proje yaratmanın sırrını merak ediyorum, neler söyleyeceksiniz?
TNT Express olarak tüm çalışanlarımızla projeyi sahiplenmek ve yaratılan dönüşüme inanmak uzun soluklu bir proje yaratmanın sırrı. Hayata geçirdiğiniz proje de duyarlı kişilerin desteği de çok önemli. Yaratılan destek inancımızı daha da güçlendirdi.

Peki Türkiye’de hayata geçen bu proje TNT’nin faaliyet gösterdiği başka ülkelerde örnek gösterildi mi?
TNT Express “Kitap Toplama Kampanyası” TNT bölgeleri arasında örnek projelerden biri. Bu yaklaşım ile tüm bölgelerden kampanya için kitap bağışları geliyor.

RAPORLAR YAYINLIYORUZ 
TNT’nin sosyal sorumluluk konusuna bakışı nasıl?
TNT Express, hem tüm dünyada faaliyet gösterdiği ülkelerde hem de toplumsal sorunların yaşandığı diğer coğrafyalarda koşulların iyileştirilmesi için çaba gösteren global bir şirket. Biz, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetlerini etkileyip, çocuklarımıza daha fakir bir dünya kalmaması için bugünkü neslin ihtiyaçlarının karşılanması ve insanların kendi potansiyellerinin farkına varmaları için yardım etmeyi amaç edindik. İş ortaklarımızla birlikte bu amaca hizmet etmek için insan hakları, çalışma standartları ve çevre konuları gibi bir dizi değerleri desteklemeyi ve yasalaştırmayı kapsayan Birleşmiş Milletler Küresel İşbirliği Sözleşmesi’ni de kabul ettik. Sürekli olarak dünya çapındaki operasyonlarımızın ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini izliyor, eylem planlarını hayata geçiriyor ve raporlar yayınlıyoruz.

ÇOCUKLARDA DEĞİŞİM YARATIYORUZ 
Yapılan işlerin ışığında, sizin için heyecan verici olan nedir? 
11. yılına giren sosyal sorumluluk projemiz olan Kitap Toplama Kampanyası ve 5. yılına giren İşte Benim Öyküm beni en çok heyecanlandıran projeler arasında çünkü çocuklarla buluştuğumuz da onlarda yarattığımız değişimi görmek çok heyecan verici. Çocuklar gönderdiğimiz kitaplardan esinlenerek yazıp, bizlere öyküleri gönderiyorlar. Onlardan gelen öyküler arasında düzenlediğimiz yarışmada, hayal güçlerinin o kadar zengin olduğunu gördüktü bu da yaptığımız işle yarattığımız değişimi bizlere gösterdi. Yarışma kapsamında yaptığımız ödül töreninde dereceye giren öğrencilerimizi İstanbul’da ağırlıyoruz. Türkiye’nin dört bir yanından gelen ve ilk defa İstanbul’u gören çocukların heyecanına ortak olduğunuzda ne kadar güzel bir iş yaptığınızı tüm ekip olarak görüyorsunuz.

KATILIMI SAĞLAMAYA EMEK HARCIYORUZ 
Sizi zorlayan, sıkıntı yaratan noktalar olmuyor mu? 
Sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirirken yaptığımız iş ile özdeşleşecek olması bizim için kritik bir nokta. Bu noktada odaklanacağımız alanları seçmek ve gerçekleştirdiğimiz projelere tüm paydaşlarımızın ve çalışanlarımızın katılımını sağlamak en çok emek harcadığımız alanlar diyebiliriz.

Sürdürülebilir bir proje yaratmanın sırrı nedir? 
TNT olarak bireylerin, kurumların ve devletlerin bütün dünyaya, insanlığa ve gelecek nesillere karşı sorumlulukları olduğu bilinciyle hareket ediyor ve ‘Dünyaya, topluma ve çevreye nasıl bir katkı sağlayabilirim?’ felsefesi ile daha iyi bir toplum, gelecek ve çevre için sosyal sorumluluk projelerimizi hayata geçiriyoruz. Türkiye’de aynı amaç için tüm özel kurumların, devlet ve sivil toplum kuruluşlarının el ele verdiği işbirliklerinin artırılması gerekiyor. Bu tarz bir yaklaşım daha iyi bir gelecek için sorumluluğun paylaşılması ve genişletilmesini sağlayacaktır.

Gözlemlediğiniz kadarıyla en çok hangi alanlarda sosyal sorumluluk projelerine ihtiyaç var? 
Türkiye’nin temel ihtiyaçlarına bakılarak tüm kurumlar arasında bir sosyal sorumluluk haritası çıkarılarak bir önceliklendirme yapılması gerekiyor. Bugüne kadar sivil toplum kuruluşlarının ve sosyal sorumluluk kurumlarının, yönetimlerin yaptıkları çalışmalardan hareketle sağlık, eğitim konularının temel ihtiyaçlar olduğunu söyleyebilirim. Buna ek olarak, çevre konusunda önlemler alınması ve bu bilincin oluşturulması da her geçen gün ön plana çıkan bir nokta.

MARKANIN RUHU OLDUĞUNU GÖSTERİYOR 
Son olarak kuruma ne katıyor sosyal sorumluluk?
Günümüzde tüketici markalara değerler yüklüyor. Marka, hareketlerinizle, yaptıklarınızla özdeşleşiyor. Aranan bu değer için bizim kendimizle özdeşleştirdiğimiz global ve yerel olmak üzere sosyal sorumluluk projelerimiz var. Bu mesajı oluştururken tamamıyla sahiplenmek, bunu anlatmak ve kendi çalışanlarını bu sorumluluğa ortak yaparak markanın ruhunu oluşturuyorsunuz. Markanın ruhu olduğunu sadece reklam ve ürün olmadığını gösteriyor, öğretiyor ve bir misyon yükleniyorsunuz.

Markayı meydana getiren parçalardan bir tanesi sosyal sorumlulukla oluşturuyorsunuz ve bu sorumluluk ne kadar sağlam ne kadar çok kişiye ulaşıyorsa, markanızda o kadar sağlamlaşıyor. Çalışanlara ve müşterilerinize şirket ile ilgili bir mesaj veriyorsunuz. Bu konuda çalışma yapan her şirket başarılıdır ve ileride var olacaktır. Amerika’da yapılan bir araştırma, tüketicilerin yüzde 85’inin sosyal sorumluluk konularında çalışma yapan şirketlerin ürünlerini tercih ettiğini ortaya çıkardı. Bu çok büyük bir oran. Günün birinde bu tercih Türkiye’de de olacak.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites