Salı

'BEN ERGENİM'LE YAŞAM UMUDU AŞILADI, 3 BİN 145 GENCE ULAŞTI

Ergenlik sorunlarını masaya yatırdı, gençlere ‘Siz değerlisiniz’ mesajını aşıladı.
‘Ben Ergenim’ projesini hayata geçiren AstraZeneca Türkiye, 5 ilde 3 bin 145 öğrenci, 340 ebeveyn ve 139 öğretmene ulaştı…

Aylin LÖLE
AstraZeneca uluslararası arenada Young Health Program adlı bir kurumsal sosyal sorumluluk projesi gerçekleştiriyor. Bu, dünya genelinde, özellikle sınırlı imkanlara sahip olan toplumlardaki gençlik çağı bireylerinin sağlığını olumlu etkilemeye yönelik çalışmaları birleştiren bir ‘şemsiye’ program. Her ülke, kendi yerel öncelikleri ile bu program kapsamında farklı bir proje hayata geçiriyor. ‘Ben Ergenim’ de, bu global hedef çerçevesinde, AstraZeneca Türkiye’nin, Türkiye’ye özel olarak geliştirdiği bir proje. Söz konusu proje ile ergenlikle boğuşan gençlere yalnız olmadığını hissettiren AstraZeneca Türkiye, öğretmenler ve ebeveynlere de ergenlerle doğru iletişimin yol haritasını çiziyor. Projenin detaylarını AstraZeneca Türkiye Genel Müdürü Stefan Woxström, Akşam Ekonomi’nin sorularını yanıtladı…


Projenin amacı hakkında bilgi verir misiniz?
Projenin amacı gençlere yalnız olmadıklarını söylemek, şiddetin bir yol olmadığını göstermek, kendilerini değerli hissettirmek, aileleriyle ve öğretmenleriyle aralarında bir bağ kurmak istiyoruz. İki net hedefimiz var; Türkiye’de gençler arasındaki şiddet eğilimini azaltmak ve yaşam umudunu artırmak. Proje, Türkiye genelinde ilköğretim okullarında 6-7 ve 8. sınıflara uygulanıyor. Yalnız öğrencileri değil, ebeveynleri ile öğretmenlerine de eğitim ve psikolojik destek veriliyor.

Kaç çocuğa ulaştınız bugüne kadar?
Projenin; MEB, TOÇEV ve AstraZeneca Türkiye işbirliğindeki resmi başlangıç tarihi Ocak 2014. Ancak biz, Nisan-Haziran 2013 arasında projenin pilot çalışmalarını İstanbul Sancaktepe, Kırklareli Vize ve Bolu’daki 3 okulda gerçekleştirdik. Ocak ayından itibaren, bu üç ildeki okullarımızın da içinde yer aldığı ilk eğitim turuna çıktık. Her ay, bir kentte, MEB tarafından belirlenen okulun tüm 6-7 ve 8. sınıflarına eğitim veriyoruz. Proje ekibi ile birlikte psikologların yer aldığı bu saha çalışmalarını TOÇEV yürütüyor. Eğitim ve seminerler genellikle 1 haftaya yayılıyor. Ebeveyn ve öğretmenler için de bu süreçte seminerler düzenleniyor. Bu arada, çocukların ilgisini çekmek ve onlara farklı bir dilden ulaşabilmek için, proje mesajlarını karikatürlerle anlatmak üzere de bir çalışma yaptık. Değerli karikatüristimiz Tan Cemal Genç, ergenlik karikatürleri çizdi. Bu çizimler okullarda mesajlarımızı farklı bir boyutta taşıyor çocuklara... Projenin başlangıcından bugüne kadar 5 ilde 3145 öğrenci, 340 ebeveyn ve 139 öğretmene ulaşıldı.


Çocuklar ‘ergen’liğe geçti
yeni projeye ilham verdi

TOÇEV (Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı) ve AstraZeneca Türkiye, 2007-2011 yılları arasında ilköğretim çağı çocuklarına ‘ilk yardım bilgisi ve farkındalığı’ kazandıran, özel kitapçıklar, tiyatro oyunları ve uygulamalı eğitim ile zenginleştirilmiş ‘İlk Yardıma İlk Adım’ adlı projesini yürüttü birlikte. Alan çalışmaları 4 yıl süren bu projede 238 YİBO’da (Yatılı Bölge İlköğretim Okulu) tam 43 bin 656 öğrenciye ulaşıldı. Projemiz sürerken, çalıştığımız çocuklar da ergenliğe geçmeye başladılar. Onlarla birlikte, ergenlik sürecinin zorluklarını, özellikle Anadolu’da ebeveynlerin bilinçsizliğini ve çaresizliğini çok yakından yaşamaya başladık. Ergenliğin, aileler içinde, adeta bir ‘hastalık’ olarak algılandığını gördük. İleri doğru bir adım atmak, 4 yıldır destek verdiğimiz ve artık farklı sorunlar yaşamaya başlayan ergen gruplarına daha başka yöntemlerle ulaşmak istedik. İşte böylece ‘Ben Ergenim’ projesi doğdu.


0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites