Penti, bu yıl sosyal işletme modeli ile mikro kredi
kullanan kadınlara ek gelirin kapısını aralıyor. Şirket ayrıca Memorial
Hastaneleri ile de işbirliğine giderek ‘meme sağlığınızı ertelemeyin’ projesini
başlatıyor…
Aylin LÖLE
2007 yılından beri; “Aile İçi Şiddete Son” kampanyasına
destek veren Penti, kadınlara yönelik sosyal sorumluluk projelerine vites
küçültmeden devam ediyor. Her yıl 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel olarak
tasarladıkları çorabın satışından elde edilen geliri ‘Aile İçi Şiddet Hattı’na
bağışlayan, sonraki yıllarda da ünlü sanatçıların desteğiyle bu koleksiyonu
büyüten Penti, bu yıl hem sosyal işletme hem de kadın sağlığı konularına
odaklandı. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, Akşam Ekonomi’nin
sorularını yanıtladı.
Bu yılki odak
noktanızda kadınlar için bir sosyal işletme modeli var. Ne hedefliyorsunuz?
TİSVA (Türkiye İsrafı Önleme Vakfı) ile birlikte
yürüteceğimiz “Sosyal İşletme Modeli ile Kadın Yoksulluğuna Son” projesi. Bu
proje ile Türkiye’deki kadınları ilk defa sosyal girişimcilikle tanıştırmak;
ekonomiye kadın gücüne destek olmak hedefleniyor. 100’ün üzerinde noktada
örgütlenmiş olan mikro kredi uygulaması içerisinde yer alan fakir kadınların
uygun fiyata çorap satışı yaparak sürdürülebilir gelir etmesini sağlamak, kadın
yoksulluğunun azaltılması amaçlanıyor.
Sırada başka hangi
proje var?
Kadın
sağlığı konusuna da oldukça duyarlı bir markayız. Daha önce Group Florence Nightingale
Hastaneleri ile birlikte “Penti ve Florence Nightingale ile sağlıklı bir hayata
doğru” sloganıyla yürüttüğümüz önemli bir sosyal sorumluluk projesine imza
atmıştık. . Penti ambalajlarında
bulunan ara kartonlarda; meme kanseri, rahim ağzı kanseri gibi kadın
hastalıkları ile ilgili konularda erken teşhiş imkânı sağlayan bilgilere yer
verdik. Group Florence Nightingale Hastaneleri’ne bu kartonla başvuranlara her
türlü muayene ve tedavilerinde özel avantajlar sağlandı. Bu proje kapsamında
birçok kadınımızı erken tanı ve erken tedavi imkânına kavuşturduk. Bu projemiz
Sağlık Bakanlığı tarafından ödüllendirildi.
Bu yıl da Memorial Hastaneleri ile birlikte Meme sağlığı
ve erken tanı/teşhis konusunda bilgilendirme ve farkındalık yaratma amacıyla;
“Meme sağlığınızı ertelemeyin” projesi üzerine çalışıyoruz. 5 şehirde pilot olarak başlayacağız.
‘Kardeşten Kardeşe’
15 bin çocuğa ulaştı
Her yıl 23 Nisan’da uyguladığımız “Kardeşten Kardeşe”
projesi kapsamında Penti’nin hazırladığı özel hediye paketlerini, çocuklar
tarafından yazılan notlar ile birlikte doğudaki ihtiyaç sahibi çocuklara
gönderiyoruz. Aslında bu proje ile müşterilerimizin ihtiyaç sahibi çocuklar ile
dayanışmasına aracılık etmiş oluyoruz. Bugüne kadar; Mardin, Kars, Van’daki
toplam 15 bin ihtiyaç sahibi çocuğa ulaştık. Ayrıca Çorlu’daki fabrikamızda arkadaşlarımızın başlattığı, bizim de
yöneticiler olarak desteklediğimiz önemli bir projeyi geçtiğimiz yıl içinde
hayata geçirdik. Fabrika çalışanlarımızın kız çocuklarına burs vermeye
başladık.
0 yorum:
Yorum Gönder