Cuma

SÖYLEŞİ; ANADOLU SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ MUSTAFA SU


Paydaşlar eğitim istedi, ANADOLU SİGORTA bin ‘geleneksel usta’ yetiştiriyor...
Anadolu Sigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Su’yu şu sıralar en çok heyecanlandıran projelerin başında kuşkusuz “Bir Usta Bin Usta” geliyor. Değişen hayat koşulları nedeniyle unutulmaya yüz tutan meslekleri Kültür Ve Turizm Bakanlığı ile birlikte yeniden canlandırmak için kolları sıvayan Anadolu Sigorta, 10 yılda bin geleneksel usta yetiştirmeyi hedefliyor. Meslekler arasında neler yok ki… Edirne’de Edirnekari, Mardin’de taş işlemeciliği, Van’da savatlı gümüş işçiliği gibi her biri binbir emek ve göz nuru gerektiren işler… Mustafa Su’yla hem ikinci yılına giren ‘Bir Usta Bin Usta’ projesini hem de sosyal sorumluluk konusundaki 2011 yol haritasını konuştuk…

‘Bir Usta Bin Usta’ projesiyle Bursa’da Karagöz tasviri, Edirne’de Edirnekari, Eskişehir’de lületaşı işlemeciliği gibi unutulmaya yüz tutmuş meslekleri canlandırmayı hedefleyen Anadolu Sigorta, 10 yılda bin ‘usta’ yetiştirecek...

Hangi alanda sosyal sorumluluk projesi geliştireceğinize nasıl karar veriyorsunuz?

Yaptırdığımız araştırmalar sonucunda bizden en çok sosyal sorumluluk kampanyası beklenen alanın eğitim olduğu ortaya çıktı. Biz de dolayısıyla eğitim alanında birçok proje araştırdık, bize önerilen her projeyi titizlikle inceledik. Ancak Bir Usta Bin Usta projesi daha ilk dinlediğimde beni heyecanlandıran, gerçekleşmesini kişisel olarak da desteklediğim bir proje olarak öne çıktı, bir başka deyişle ilk günden içimi ısıttı. Bu projeyle, Anadolu’nun birçok kentinde yetenekli, üretken ve el uzatıldığında pek çok şeyi başaracak insanlarımızın olduğuna bizzat tanık olduk. Yok olmaya yüz tutmuş bir mesleği öğrenenlerin yüzlerinde, gurur ve başarının şekil bulmuş ifadelerini görmek bizlere de aynı heyecan ve mutluluğu veriyor.

KAYBEDİLMEMESİ GEREKEN MESLEKLER
Yeri gelmişken, ‘Bir Usta Bin Usta Projesi’ ikinci yılını kutluyor. Fikir nasıl doğdu ve daha da önemlisi bugüne kadar nasıl yol aldınız?
Anadolu Sigorta olarak geçen yıl 85. kuruluş yıldönümümüzü kutladık. Şirketimizin neredeyse Cumhuriyet ile yaşıt olması nedeniyle, ülkemize ve insanlarımıza karşı bir sorumluluk yüklendiğimizi düşünüyoruz. “Kaybetmek yok” sloganıyla özetlediğimiz hizmet anlayışımızın, sadece iş ortaklarımızı ya da müşterilerimizi değil, Anadolu Sigorta’yı bugünlere taşıyan tüm Türkiye’yi kapsaması gerektiğinin bilincindeyiz. Bu bilinçle, geçmişin önemli ekonomik gücü olan, her biri sanatsal beceri gerektiren ancak gelişen teknoloji ve değişen hayat koşulları nedeniyle yok olmaya yüz tutan mesleklerin ‘kaybedilmemesi’ için harekete geçtik. Bu çerçevede, Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Müdürlüğü’nün teknik danışmanlığında, “Bir Usta Bin Usta” projemizi oluşturduk. Bu projeyle amacımız, meslek ustalarının deneyimlerini gençlere aktarmasına fırsat yaratarak, ülkemizin kültür mirası olarak gördüğümüz yerel mesleklerin geleceğe taşınmasına katkıda bulunmak. Geçen yıl proje kapsamında Trabzon’da kazaziye, Bursa’da Karagöz tasviri, Edirne’de Edirnekari, Eskişehir’de lületaşı işlemeciliği, Gaziantep’te de kutnu dokumacılığı kurslarını düzenledik. Bu beş mesleğin incelikleri, ustaları tarafından verilen eğitimlerle, genç kursiyerlerimize öğretildi.

HEDEF BİN USTA YETİŞTİRMEK
Peki bu projeyle ne hedefliyorsunuz?
Amacımız 10 yıl boyunca projemizi devam ettirmek ve projemizin isminde de belirtildiği gibi en az 1000 ustanın yetişmesine katkıda bulunmak. Anadolu Sigorta olarak bu projenin arkasında duruyor, projenin başarılı bir şekilde hayata geçip, sürdürüleceği bir fonu da tahsis etmiş bulunuyoruz. Projeye ayırdığımız bütçenin tek başına rakamsal değeri ile değerlendirilmesinin yanlış olduğunu düşünüyoruz. Bu sebeple bir rakam telaffuz etmemeyi tercih ediyoruz. Projemiz kapsamında bu yıl, Çorum’da kargı bezi dokumacılığı, Hatay’da ipek dokumacılığı, Mardin’de taş işlemeciliği, Sivas’ta boynuz/tarak yapımı ve Van’da savatlı gümüş işçiliği meslekleri kursiyerlerle buluşacak.

TÜM TÜRKİYE BİZİM PAYDAŞIMIZ 
Sosyal sorumluluk stratejinizi merak ediyorum...
Sosyal sorumluluk projelerinin, insan odaklı ve sürdürülebilir olması bizim için önemli. Sadece müşterilerimiz ya da acentelerimizi değil, tüm Türkiye’yi paydaşımız olarak değerlendirmek ve bu temelde toplumun kendisine de katkı sağlamak şeklinde özetlenebilir.

Sizin sosyal sorumluluktaki öncelikler listenizde neler var?
Sosyal ve kültürel boyutu olan projeleri ele alıyoruz. Toplumsal dönüşümü olan girişimler sağladığı fayda bakımından büyük önem taşıyor. Bu çerçevede, Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Müdürlüğü’nün teknik danışmanlığında gerçekleştirdiğimiz “Bir Usta Bin Usta” projesinin dışında, 2010 yılında yine Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından organize edilen, “Yaşayan İnsan Hazineleri Ödül Töreni”ne de ana sponsor olduk. Bu sponsorluğumuzla ülkemizin somut olmayan kültürel mirasının korunması ve “Türkiye Ulusal Envanteri”nin oluşturulması çalışmalarına destek sağlamayı hedefledik. Geçen yıl Kasım ayında yapılan törende “Bir Usta Bin Usta” projesi kapsamında kurs gören gençlerimizle mesleğin deneyimli ustalarını bir araya getirerek, bir anlamda gelenekten geleceğe yönelik bir köprü de oluşturduğumuzu düşünüyoruz.

MEVCUT İŞİ SÜRDÜRMEK DAHA ETKİLİ 
2011 sosyal sorumluluk takviminizde neler var?
Anadolu Sigorta olarak her sene farklı bir sosyal sorumluluk projesi yapmaktan ziyade zaten çalışmalarına başladığımız Bir Usta Bin Usta projemizi devam ettirmenin daha anlamlı ve etkili olduğunu düşünüyoruz. Bu çerçevede projemiz 10 yıl boyunca her sene farklı illerde ve farklı mesleklerde yinelenecek ve sürekliliği sağlanacak.

Yaptığınız sosyal sorumluluk projeleri hangi evrelerden geçiyor? Bu evrelerde sizi zorlayan unsurlar oluyor mu?
Şirketimiz belirli aralıklarla, profesyonel araştırma firmaları ile ortak çalışarak, algı ve bilinirlik araştırmaları gerçekleştiriyor. Sosyal sorumluluk projemizin konusunu belirlerken de, bu araştırmalardan çıkan sonuçları esas aldık. Bir diğer ifadeyle müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın bizi hangi alanlarda konumlandırdığına bakarak, projemizi o yönde şekillendirdik. Bilimsel altyapıyı kullandığımız bu yöntemin, projemizin başarılı bir şekilde hayata geçmesi ve devam etmesi için en önemli kriter olduğunu düşünmekteyiz. Stratejimizin bir diğer ayağı da konunun uzmanı olan tüm kurum ve kuruluşlardan destek almamız, uzmanların bilgi ve deneyimlerinden yararlanıyor olmamız. Söz gelimi Bir Usta Bin Usta projemiz, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın teknik danışmanlığında yürütülüyor. Bakanlık, yıllara göre illerin hangileri olması gerektiği üzerine tavsiyelerde bulunuyor. Seçilecek illerin belirlenmesi haricinde, bu şehirlerde projenin iş ortağı konumundaki Sivil Toplum Kuruluşları ile iletişimin düzenlenmesi sürecinde de önemli katkılarda bulunuyor. Eğitimler, İl Kültür Müdürlükleri ve o illerdeki STK’ların desteği ile sürdürülüyor. Bu yaklaşımımız sonucunda projemiz, profesyonel bir anlayışla ve maksimum verimlilik esasıyla başarılı bir şekilde devam ediyor. Projemizin ilk yılında, işin doğası gereği karşılaşılan basit bazı sorunlar dışında, hiçbir problemle karşılaşmadık. Gündelik küçük sorunlar da hızlıca ve herhangi bir aksamaya neden olmadan kolaylıkla çözüldü.

BU İŞ KURUMUN İMAJI İÇİN YAPILMAZ
Sosyal sorumluluk projelerinin kuruma katkılarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bu tür projelerin kuruma ne katacağından ziyade topluma neler vereceğini irdelemek daha doğru olacak. Zira sosyal sorumluluk projeleri esas olarak, kurumun imajını güçlendirmek amacıyla yapılmaz. Bu amaçla yapılıyorsa o zaman zaten sosyal bir proje olmayacaktır. Anadolu Sigorta olarak bu toplumdan aldığımız gücü, yine bu ülkeyle paylaştığımız sürece büyümeye devam edeceğimize inanıyoruz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites