Telefonica ve Datawind gibi dünya devlerinin arasında ‘Herkes İçin
İnternet’ projesiyle yer alan TTNET, Birleşmiş Milletler’in kuruluşu Business
Call to Action'da (BCtA) örnek gösterilen 20 projeden biri oldu
Aylin
LÖLE-NEW YORK
Birleşmiş Milletler’in kalbi New York
1. Cadde’de, TTNET’in ‘Herkes İçin İnternet’ projesi ‘sosyal kalkınmaya katkısı
ve ticari başarısıyla dünyaya örnek gösterildi. Kalkınma odaklı ‘Herkes İçin
İnternet’ projesiyle geçtiğimiz yıl Birleşmiş Milletler (BM) kuruluşu BusinessCall to Action'a (BCtA) Türkiye’den kabul edilen ilk şirket olan TTNET’in projesi,
BM tarafından 2014 yılının 20 örnek projesi arasına alındı. Projeye, global
düzeyde yayınladığı raporunda da yer veren Business Call to Action, New York’ta
düzenlediği BCtA Annual Forum’a TTNET’i konuşmacı olarak davet etti. Sadece 15
şirketin sunum yapmak üzere davet edildiği toplantıda konuşan TTNET Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı N. Mert Başar, ‘Herkes İçin İnternet’ projesini anlattı. Başar,
“Kalkınmada öncelikli ve internet penetrasyonu düşük olan illerde, internete
erişimi artırmak için özel bir iş modeli geliştirdik. Online eğitim
platformumuz Vitamin’i de ücretsiz olarak kullanıma açarak bu iş modeline dâhil
ettik. Böylelikle hem ürün ve hizmetlerimizi dar gelirli kişiler için
erişilebilir hale getiren hem de internet kullanımını bilmeyenlere yüz yüze
internet eğitimleri vererek daha fazla kişinin bilgiye erişmesini sağlayan bir
projeye imza attık” diye konuştu.
3
YILDA 30 BİN KİŞİYE ULAŞACAK
Başar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kalkınmada öncelikli illerde
yaptığımız çalışmalarla, uygun fiyata sunduğumuz paketlerle düşük gelirli
aileler başta olmak üzere 250 bin kişi internet kullanmaya başladı. Projemizin
bir hedefi de, kalkınmada öncelikli illerde internet okuryazarlığını
artırmaktı. ‘İnternetle Hayat Kolay’ sosyal sorumluluk projemizle de, “Herkes
İçin İnternet” projemize destek verdik ve 5 bin kişiye internet eğitimi verdik.
Yıl sonu hedefimiz ise 12 bin kişiye ulaşmak. Birleşmiş Milletler Kalkınma
Programı (UNDP) ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği işbirliğiyle
yürüttüğümüz ‘İnternetle Hayat Kolay’ projesiyle 3 yılda kalkınmada öncelikli
20 ilde, daha önce internetin sunduğu olanaklardan faydalanmamış 35 yaş üstü,
çoğu kadın yaklaşık 30 bin kişiye internet öğretmeyi hedefliyoruz.”
İnsan dışkısından enerji
üretti
en ucuz tabletle
internet sattı
2008 yılında
kurulan BCtA, Birleşmiş Milletler’in Binyıl Kalkınma Hedefleri’ne (MDGs)
ulaşmak üzere, şirketleri ticari başarıyla birlikte kalkınma etkisi yaratacak
iş modelleri geliştirmeleri için teşvik etmeyi amaçlıyor. İş modelinin hem
uygulandığı ülkeye ekonomik ve sosyal kalkınma faydası hem de şirkete ticari
bir fayda sağlaması bekleniyor. Coca-Cola, PepsiCo, Pfizer, Microsoft, IKEA,
Thomson Reuters gibi uluslararası şirketlerin dâhil olduğu 94 üyesi bulunan
BCtA ağına, Türkiye’den kabul edilen ilk şirket TTNET oldu. Dünyanın en ucuz
tabletini sunan Hintli Datawind, Afrika’da insanlara temiz tuvalet hizmeti
vererek topladığı dışkıları gübre ve enerjiye çeviren Sanergy, çalışan
bireylere ve profesyonellere her zaman ve her yerde istedikleri tüm başlıca
kredi kartlarına erişim hizmeti veren Pagpop ve mobil aplikasyonlar
aracılığıyla sosyal sorunlara çözüm üreten fikirleri destekleyen m-initiative
adlı projesiyle Telefonica panelde TTNET’le örnek gösterilen şirketler arasında
yer aldı.
70
yaşında annem net’i öğrendi
Türkiye’de internete erişimi olan
hane sayısının yaklaşık 10 bin olduğunu, 10 milyon hane daha potansiyelin
bulunduğunu belirten Başar, TTNET olarak pazarın yüzde 80’ini penetre
ettiklerini söyledi. İçerik, internet ve tableti erişilebilir fiyatlarla sunmak
için hazırlık yaptıklarını anlatan Başar, özellikle D gelir grubuna yönelik
ayda 20-30 TL’lik fiyatlarla kampanya yapacaklarını söyledi. Herkes İçin
İnternet projesinin yarattığı faydayı kendi çevresinden de gözlemlediğini
belirten Başar, “70 yaşındaki annem interneti öğrendi. Yazlıktaki evde neden
internet yok diye şikayet ediyor. Kayınvalidem ise Instagram’a merak sardı”
diye konuştu.
0 yorum:
Yorum Gönder