Pazar

TRAFİKTE GENÇLİK HAREKETİ, BİR YILDA 10 BİN ÇOCUĞA ULAŞTI



Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında Goodyear’ın desteğiyle hayata geçirilen ‘Trafikte Gençlik Hareketi’ daha birinci yılında 10 bin çocuk, 20 bin veli ve 500 servis şoförüne ulaştı. Proje ile hem trafik güvenliği hem de bireysel sorumlulukta farkındalık yaratıldı.
Aylin LÖLE
Trafikte Gençlik Hareketi, ortaöğretim öğrencilerinde, onların velilerinde ve okul servis sürücülerinde trafik güvenliği ve bireysel sorumluluklar konusunda farkındalığı geliştirmeyi amaçlıyor. Trafikte Gençlik Hareketi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın koordinasyonunda, TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları’nın desteğiyle yürütülen Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında ve Goodyear’ın desteğiyle hayata geçirildi. Daha birinci yılında 10 bin çocuğa ulaşılan projenin geldiği noktayı Goodyear Kurumsal İletişim Müdürü Lerzan Moral anlattı.
Trafikte Gençlik Hareketi ile ne amaçlanıyor?
Trafikte Gençlik Hareketi, ortaöğretim öğrencilerinde, onların velilerinde ve okul servis sürücülerinde trafik güvenliği ve bireysel sorumluluklar konusunda farkındalığı geliştirmeyi amaçlıyor. Ortaöğretim ders programına 2012’de dahil edilen Trafik ve İlk Yardım dersi kapsamında öğrencilere, trafikte tehlike yaratmamak, tehlikelerden korunmak, sürücü, yaya ve yolcu olarak trafik kurallarına uymak, duyarlı ve sorumlu davranmak konularında olumlu tutum kazandırmayı hedefliyor.
Proje bugüne kadar proje nasıl yol aldı?
Trafikte Gençlik Hareketi, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara, Erzurum, Gaziantep, Giresun, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Malatya, Samsun ve Yozgat olmak üzere 10 ilden 50 okulda uygulandı. 50 öğretmen aracılığıyla 10 bin öğrenciye, 20 bin veliye ve 500 servis şoförüne ulaşıldı. Bunun yanında, Trafik Olimpiyatları adını verdiğimiz bir ödüllü yarışmayla, öğrencilerin trafik güvenliği konulu bir iletişim kampanyası geliştirmelerini ve uygulamalarını öngörmüştük. Bu yarışmanın çıktıları, proje ortaklarının beklentilerinin bile üzerinde oldu. Öğrenciler, kendi yaşadıkları yerle sınırlı kalmayıp, kampanyalarını başka ilçelere ve illere yaygınlaştırmak için son derece etkileyici çalışmalar yürüttüler. Dolayısıyla, gençlerin doğrudan kendilerinin ulaştığı kişi sayısı çok daha fazla oldu.
Hedef yine 10 bin öğrenci
2013-2014 eğitim-öğretim yılı için Adana, Ankara, Bursa, Çankırı, İstanbul, Kayseri, Kocaeli, Konya, Sakarya ve Samsun illerinden 50 okuldan birer Trafik ve İlk Yardım öğretmeni, 7-8 Ekim 2013 tarihlerinde düzenlenen eğitim seminerine katıldı. Bu seminer, 2013-2014 uygulamalarının ilk adımı oldu. 2013-2014’teki eğitim uygulamalarıyla yine 10.000 öğrenciye, 20.000 veliye ulaşılması hedefleniyor. Ancak bu sene Trafik Olimpiyatları yarışması çerçevesinde öğrencilerin çok daha fazla kişiye ulaşacağını öngörüyoruz.

Öğretmenler ilkyardım
dersinde uzmanlaşmamıştı
Eğitim sürecinde karşımıza çıkan ve proje açısından en önemli zorluk eğitime katılan öğretmenlerin Trafik ve İlk Yardım dersi konusunda uzmanlaşmamış olmasıydı. Biz bunu zaten bilerek ve bu öğretmenlerin trafik güvenliği konusunda kapasitelerini geliştirmek amacıyla yola çıktığımız halde, öğretmenlerin proje uygulamalarına yaklaşımları başta biraz mesafeli oldu diyebilirim. Ayrıca proje çerçevesinde Trafik Güvenliği ve İlk Yardım Kulübünün aktif hale getirilmesi ve Trafik Olimpiyatları’na katılmak üzere kampanyaların geliştirilmesi gibi fikirler, kimi öğretmenlerimiz tarafından ‘zor’ şeklinde tanımlandı. Bununla birlikte, projenin araştırma ve planlama sürecinde oluşturulan sağlam temelleri, öğretmenlerimizin başlangıçtaki bu direncinin kırılmasını sağladı. Sonrasında gerek öğretmenlerimizden, gerekse öğrencilerden, projenin ne kadar etkili ve verimli olduğuna dair geri bildirimler aldık.

İki özel sektör kuruluşu proje
ortağı oldu, sinerji yarattı
Goodyear olarak, izlediğimiz strateji sayesinde, Trafikte Gençlik Hareketi’nin hazırlık ve uygulama süreçlerinde büyük zorluklarla karşılaşmadık. Çatı proje olan Trafikte Sorumluluk Hareketi, 2010 yılından beri çeşitli faaliyetlerin yürütüldüğü bir çalışma. Trafikte Gençlik Hareketi bizim kafamızda netleşmeye başladığı zaman, Trafikte Sorumluluk Hareketi bünyesinde bizim projemize de iş birliği kuruluşu olarak imza atan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı ve TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları arasında yürürlükte buluna iş birliği protokolleri zaten vardı. Biz de Trafikte Sorumluluk Hareketi’nin (TSH) şemsiyesi altında Trafikte Gençlik Hareketi’ni hayata geçirerek bir ilke imza attık, çünkü iki farklı özel sektör kuruluşu proje ortağı olarak bir araya geldi. Bu sayede, TSH paydaşları arasındaki mevcut ilişkilerden faydalandık. Bu yapı, planlama, araştırma, içerik geliştirme, protokol imzalama ve uygulama süreçlerinde bütün işlerimizi kolaylaştırdı. Özetle, Trafikte Gençlik Hareketi’ni halihazırda işleyen bir yapının içinde hayata geçirdiğimiz için ciddi zorluklarla karşılaşmadık ve birçok açıdan kaynak tasarrufu yapmamız mümkün oldu.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites