Cumartesi

EĞİTİM VE SANATA ODAKLANDI, BURS VE OKULLA FARK YARATTI



Tekfen Vakfı, kendi özgün projelerinin yanında çeşitli sivil toplum kuruluşlarıyla da ortak çalışmalara da imza atıyor. Bugüne kadar bin 500 lise ve üniversite öğrencisine karşılıksız eğitim bursu veren Tekfen Vakfı, ilköğretim okulu ve Anadolu lisesi de inşa edip eğitime kazandırdı…

Aylin LÖLE
Tekfen çatısı altındaki her şirket, kendi program ve öncelikleri doğrultusunda sosyal sorumluluk projelerine kaynak ayırıyor, çalışmalarını toplumla ve doğal çevresiyle uyum içinde yürütmeyi temel ilkelerinden biri kabul ediyor. Sosyal sorumluluk projeleri, hem bu grup şirketleri yoluyla hem de Tekfen Holding’in ortakları, kurucu üyeleri ve grup şirketleri tarafından kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak 1999’da kurulan Tekfen Vakfı aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Tekfen Vakfı, kendi özgün projelerinin yanında çeşitli sivil toplum kuruluşlarıyla da ortak çalışmalara da imza atıyor. Vakfın odağında eğitim ve sanat var. Bugüne kadar bin 500 öğrenciye karşılık burs verildi, Adana’dan Samsun’a kadar hayata geçirilen okullarla eğitime destek verildi. Tekfen Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi veTekfen Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Dori Kiss Kalafat, sosyal sorumluluktaki yol haritalarını Akşam Ekonomi’ya anlattı…

Tekfen Vakfı, hangi alanlar üzerine odaklanıyor?
Tekfen Vakfı’nın iki ana faaliyet alanı var, bunlar eğitim ve sanat. Vakıf, her yıl Türkiye’de öğrenim gören ve maddi desteğe ihtiyaç duyan lise ve üniversite öğrencisine karşılıksız eğitim bursu veriyor. Bugüne kadar bin 500’e yakın öğrenci mezun edildi, Vakfın 2012 yılı itibariyle burs verdiği öğrenci sayısı 500 oldu.
Vakfın imza attığı bir de eğitim kurumları var… Bundan bahseder misiniz?
Vakıf, başta eğitim olmak üzere toplumsal gelişimin sağlanmasına duyarlılıkla yaklaşmakta ve yapımını üstlendiği eğitim kurumları ile Türkiye’nin aydınlık geleceğine katkıda bulunmaya devam ediyor. Bu kapsamda, Tekfen Holding kurucu ortaklarından Necati Akçağlılar anısına Tekfen Vakfı tarafından Adana’nın Ceyhan ilçesi Sarımazı kasabasında inşa edilen T.C. MEB Toros Tarım Necati Akçağlılar İlköğretim Okulu geçtiğimiz sene toplam 477 öğrenciye kapılarını açtı.Aynı şekilde, Samsun’un Tekkeköy ilçesinde inşa edilen T.C. MEB Toros Tarım Necati Akçağlılar Anadolu Lisesi, bu sene eğitim öğretim döneminin başında düzenlenen resmi törenle hizmete girdi. Vakıf ayrıca, T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı’nın Eğitim ve Kurumsal Yapılanma Başkanlığı koordinasyonuyla sürdürülmekte olan ‘Avrupa Koleji Yüksek Lisans Burs Programı’ destekçileri arasında yer alarak, ülkemizin AB tam üyelik hedefi doğrultusunda ihtiyaç duyulan insane kaynalarını geliştirmeye yönelik katkı sağıyor.

KUTU 1.
Üç denizin sesi ‘Filarmoni’de buluştu
Sanat alanında temellerinin atıldığı 1992 yılından bu yana etkinliklerini kesintisiz bir şekilde sürdüren Tekfen Filarmoni Orkestrası, Karadeniz, Hazar, Doğu Avrupa ve Doğu Akdeniz bölgelerindeki 23 ülkeden müzisyenleri bir araya toplayarak üstlendiği ‘barış elçiliği’ görevini özgün projelerle bütünleyen önemli bir kültür girişimi oldu.


‘Ziyaret Tepe’ye destek verdi
Vakıf eğitim ve sanat dışında, kültürel mirasa olan duyarlılığını destek verdiği projelerle de gösteriyor. Bu kapsamda, 2012 yılında Efes Vakfı’nın Efes kazıları için yürütmekte olduğu kaynak yaratma çalışmalarına destek vererek, Teras Evler bölümünde yer alan Aslanlı Oda’nın restorasyonuna sponsor oldu. Bir başka destek de, Ziyaret Tepe’de sürdürülmekte olan kazılara verildi. Asur İmparatorluğu’nun Dicle bölgesindeki eyalet merkezlerinden biri olan Tuşhan’ın kalıntılarına ev sahipliği yapan Ziyaret Tepe, bu ileri medeniyetin geçmişine açılan bir kapıdır. Tekfen Vakfı’nın sponsorluğuyla sürdürülen kazılara verilen destek bu yıl da devam etti.


100 binlerce çiftçiye ulaştı
kadın bahçıvanları eğitti
Tekfen Holding iştiraklerinden Toros Tarım, verimliliği ve kaliteyi artırmak ve böylece çiftçi refahına katkı sağlamak amacıyla yurt çapında yürüttüğü ‘Çiftçi Eğitim Toplantıları’nı kesintisiz sürdürüyor. Türkiye’nin dört bir yanında  sayısız  il ve ilçede yapılan eğitim toplantılarının yanı sıra  yüzlerce köy kahvelerinde  de verimi artıracak doğru ve dengeli gübreleme konularında bilgiler verilerek bugüne kadar 100 binlerce çiftçiye ulaşıldı. Toros Tarım ayrıca ‘İstihdam Garantili İşgücü Yetiştirme Kursları Kapsamında Bahçıvanlık Mesleği Eğitimi Projesi’ne ana sponsor olarak destek verdi. Bu eğitimde öncelikle kadınlara yönelik istihdam olanaklarını artırmayı hedefleyen proje kapsamında toprak hazırlığı, ekim dikim, meyvecilik, sebzecilik, sera yapımı, bitki bakımı, bitki hastalıklarından korunma ve zararlılarla mücadele konularında hem teorik hem de uygulamaya yönelik eğitim alan kadın çiftçiler, eğitimlerini tamamlayıp, sertifikalarını aldılar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites