Pazar

ŞOFÖR AMCA DA DERSE GİRDİ, TRAFİK GÜVENLİĞİNİ ÖĞRETTİ


 
Michelin, trafik güvenliğinin artırılması için servis şoförlerini 3 yıldır eğitiyor. Milli Eğitim Bakanlığı’yla başlatılan proje, şu anda İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası işbirliğiyle devam ediyor. 10 bin üyesi olan ve her yıl 3 bin 500 yeni üyesi olan İSORAD, şoförlerine bu eğitimi zorunlu kılıyor.

Aylin LÖLE

Türkiye’nin bazı şehirlerinin belirli yerleşim bölgelerinde, merkez okullar ile arasındaki mesafe 135 kilometreye kadar çıkıyor. Servis sürücüleri, bir yandan çocukların trafikteki güvenliğini sağlarken, bir yandan da davranışları ile yönlendirici olmalıdır düşüncesiyle, Michelin ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) iş birlikteliğinden doğan ‘İyi Dersler Şoför Amca’ projesi, hem yarattığı etki hem de eriştiği kişi sayısı açısından her yıl katlanarak büyüyor. Bu projeyle, temel öncelik olan trafik güvenliğinin sağlanmasının yanı sıra sürücüler ve öğrenciler arasındaki iletişim anlamında da eksikliklerin giderilmesi hedeflendi. Bu amaçla 2011 yılında Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte başlatılan proje, şu anda İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası (İSAROD) iş birliği ile devam ediyor. Projenin detaylarını  Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, Akşam Ekonomi’ye anlattı.

Projede gelinen nokta nedir?

2011’den beri sürdürülen projede bugüne kadar 10 bine yakın servis şoförü eğitim aldı. 10 bin üyesi bulunan ve her yıl 3 bin 500’e yakın üyeyi bünyesine katan İSAROD (İstanbul Umum Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası), yeni üyelerine katılım şartı olarak “İyi Dersler Şoför Amca” eğitimlerini almasını zorunlu tutuyor. 2011 yılında Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğinde, başlatılan proje, 2013 yılından itibaren İSAROD işbirliğiyle bu konudaki çalışmalarına devam ediyor. Projeye yeni bir alan kazandıran bu işbirliği ile beraber İSAROD merkez binasında “İyi Dersler Şoför Amca” uzaktan eğitim odası hazırlandı. Online eğitim imkanıyla servis sürücüleri yüz yüze alamadıkları eğitimleri internet üzerinden alabiliyorlar. Online Eğitim Odası’yla bu yıl 7 binden fazla servis şoförüne ulaşılması hedefleniyor.

Eğitimlerin içeriğinden bahseder misiniz?

Eğitimler, Kocaeli'de başlanan odak grup çalışmasından sonra Diyarbakır, Adana, Trabzon, Malatya, Şanlıurfa, Konya, Aydın, Antalya, Elazığ, Ankara, Ordu ve Bursa gibi 13 ilde de araştırmalar devam etti. Araştırmalar kapsamında toplam 360 sürücüyle görüşme yapıldı. Michelin'in, akademisyenlerle birlikte yürüttüğü araştırmalar sonucunda elde edilen veriler, eğitim programının öncelikle ilkyardım, trafikte güvenlik ve iletişim-davranış ana başlıkları altında toplanması gerekliliğini ortaya çıkardı. Araştırmanın ardından oluşturulan eğitim programı da bu çerçevede şekillendi. Akademisyenler tarafından içeriği hazırlanan program,  “Trafikte Güvenlik”, “Trafikte İletişim ve Davranış”, “Trafikte İlkyardım” başlıkları altında hazırlandı. İlk pilot uygulama, 2012 yılında Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle Elazığ’da 250 servis şoförünün eğitimiyle hayata geçirildi.

Projeye Avrupa’dan da ödül geldi

Projenin elde ettiği başarı aynı zamanda aldığı ödülle de kanıtlandı. “İyi Dersler Şoför Amca” Projesi, Responsibility Europe (Avrupa Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği) ulusal ortakları ve kurumsal sosyal sorumluluk uzmanlarından oluşan değerlendirme kurulu tarafından incelenen KSS çözümleri arasında da, 9 Aralık 2011 tarihinde Kadir Has Üniversitesi’nde gerçekleştirilen "KSS Çözümleri Pazaryeri" etkinliğinde üçüncülüğe değer bulundu.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites