Salı

SÖYLEŞİ; P&G TÜRKİYE YÖNETİM KURULU ÜYESİ HAYRÜNNİSA ALİGİL


Bir yılda 3 Milyon Çocuğa Ulaştı, Sürdürülebilir Geleceğe Odaklandı...

Sürdürülebilir kalkınma ve sosyal sorumluluk, P&G için iş geliştirme modelinin ayrılmaz bir parçası. En büyük yatırımın insana yapılan yatırım olduğu bilinciyle yarının liderlerini yani çocuklarımızı ve gençlerimizi yeni bilgi ve becerilerle zenginleştirecek programları destekliyoruz.” Bu sözler, 300’ü aşkın markasıyla, 4 milyarın üstünde insana ulaşan dünya devi Procter& Gamble’ın (P&G) Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil’e ait. Sadece geçen yıl hayata geçirdikleri sosyal sorumluluk projeleriyle 3 milyon çocuğa ulaştıklarını belirten Aligil, P&G’nin kurumsal sosyal sorumluluk vizyonunu anlattı…

Sadece geçen yıl hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle 3 milyon çocuğa ulaşan dünya devi P&G, eğitim, sağlık ve çevre gibi alanlarda gelişime katkıda bulunmak ve dünyayı daha yaşanabilir bir hale getirmek için önemli hamleler yapıyor...

P&G’nin sosyal sorumluluk anlayışının odağında neler var? 

Öncelikli olarak eğitim, sağlık ve yaşamsal beceriler. Bu amaçla P&G ‘Yaşa, Öğren ve Başar’ Global Yardım Platformu ile gereksinim içindeki 0-13 yaş arasındaki çocuklara yönelik programlar gerçekleştiriyor. Bu platform ile tüm dünyadaki çocukların hayata sağlıklı başlamalarına, eğitim olanaklarına erişimlerine ve yaşamsal beceriler kazanmalarına katkıda bulunuyoruz. Bugüne dek global ölçekte ‘Çocuklara Güvenli İçme Suyu’, ‘P&G ve Shiksha: Eğitime Erişimin Artırılması’ ve ‘Pampers ve UNICEF: Sağlıklı Bebekler İçin Birlikte Çalışıyor’ gibi projeler hayata geçirildi. Türkiye ölçeğinde ise P&G çocuk, kadın ve çevre eksenli projelere destek veriyor. Darüşşafaka Cemiyeti ile ‘Hayalden Gerçeğe’ projesini hayata geçirdik. Bunun dışında P&G Türkiye ve Migros işbirliği ile 7 yıldır süren ‘Özel Olimpiyatlar’ projesi devam ediyor. Bu projeyle engelli gençlerimizin spor yaparak fizik kondisyonlarının artmasına, özgüven kazanmalarına ve kişisel karar verme becerilerinin gelişmesine ortam sağlıyoruz. 7. yılına giren proje ile bu güne kadar 3 bin 500 özel sporcuya ulaştık.

EĞİTİM, SAĞLIK VE ÇEVREYE ODAKLI 
P&G’nin bünyesindeki markaların da yürüttüğü özel projeler var bildiğim kadarıyla… 
Bu projelerin arasında Orkid: Ergenlik Dönemi Değişim Projesi, Prima: Bilinçli Anne, Sağlıklı Bebek, Ariel ile Bir Adım Öne, Prima: Umuda Destek Kampanyası, Gillette ve Orkid: Gençlerde Hijyen ve Cilt Sağlığı Projesi gibi kampanyaları sayabilirim. Kampanya isimlerinden de anlayacağınız gibi daha çok annelerin, çocukların, gençlerin, kadınların desteklenmesi ve bilinçlendirilmesi için eğitim, sağlık ve çevre temalı projelere imza atıyoruz.

9 BİN ÇOCUK ‘GÖKYÜZÜNÜ KEŞFETTİ’ 
Geçen yıl hayata geçirdiğiniz projeleri değerlendirecek olursak, neler söyleyeceksiniz? 
‘Hayalden Gerçeğe’ projesinin ilk ayağında Darüşşafakalı öğrencilerin hayalleri doğrultusunda ‘Hayalden Gerçeğe Fatin Gökmen Planetaryumu’ inşa edildi. 16 Nisan 2010’da açılan İstanbul’un ilk sabit kubbeli dijital planetaryumunda bugüne dek 9 binden fazla çocuk gökyüzünü keşfetme imkânı buldu. Öte yandan 2010’da Varşova’da düzenlenen Özel Olimpiyatlar Avrupa Yaz Oyunları’na Türkiye’den katılmalarına destek olduğumuz özel sporcu çocuklarımız 15 altın, 5 gümüş ve 7 tane de bronz madalya kazandı. Mahalle Afet Gönüllüleri Vakfı işbirliğiyle hem gönüllülere eğitimler verdik, hem de Mahalle Afet Destek Merkezleri’ni kurduk. Yaklaşık 36 hafta boyunca devam eden eğitimler sonucunda 100’e yakın gönüllü katılımcıya sertifika töreni düzenlendik. Gebze’de biri Arapçeşme diğeri de Mimar Sinan Mahallesi’nde, olası bir afet durumunda her türlü destek sağlayacak ‘Mahalle Afet Destek Merkezleri’ni kurduk.

1 PAKET 1 HAYAT KURTARIYOR 
Bu yıl 100 milyon bebeğe de ‘yenidoğan tetonosu’ yaptırdınız...
P&G olarak Prima markamız ile Türkiye’de tamamen ortadan kalkan ancak az gelişmiş ülkelerdeki bebeklerin hayatını tehdit eden Anne ve Yenidoğan Tetanosu’na karşı global olarak UNICEF ile birlikte yürüttüğümüz 1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı kampanyamızı Türkiye’de de hayata geçirdik. Prima, kampanya kapsamında her “Prima-UNICEF” paketi için bir kadının Anne ve Yenidoğan Tetanosu’ndan korunması için gerekli olan 1 aşı bedelini UNICEF’e bağışlıyor. Bugüne kadar Prima ve UNICEF bu kampanya ile 100milyon anne ve bebeğin Anne ve Yenidoğan Tetanosu’ndan korunmasına yardımcı oldu. Kampanya sonunda toplam 4.5 milyonun üzerinde Anne ve Yenidoğan Tetanosu aşısı bedelinde bağış yapmayı hedefliyoruz.

OLİMPİYATTA P&G İMZASI OLACAK 
Bu yıl için planladığınız yeni projeler var mı peki?
Devam eden projelerimize önümüzdeki dönemde yeni projeler eklemeye devam edeceğiz. P&G olarak, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) ile daha çok sayıda yaşamı iyileştirmek için geniş erişimli bir ortaklığa imza attık. Proje kapsamında, 2012-2020 yılları arasında gerçekleştirilecek 5 olimpiyat oyunu süresince P&G olarak hayata geçireceğimiz global ölçekli ve geniş kapsamlı proje ve işbirlikleri olacak. IOC ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde dünyadaki sporcuların, annelerinin ve ailelerinin yaşamlarını iyileştirmeyi hedefliyoruz. Biz de bu sponsorluğun Türkiye ayağını yürüteceğiz. Burada amaç, gelecek nesillerin sporla sağlıklı yaşama özendirilmesi. Bunun dışında var olan projelerimizi de sürdürmeye devam edeceğiz.

HABİTAT, ÖNCELİKLİ SIRADA 
Birçok marka için çok sayıda işi birarada yürüttüğünüz düşünülürse, bir sosyal sorumluluk projesini nasıl geliştiriyorsunuz? 
Projelerimizi geliştirirken farkındalık yaratacak ve sürdürülebilir bir çerçeveye oturacak temalar üzerinden ilerlemeye çalışıyoruz. Toplumun ihtiyaç ve beklentilerini belirleyip ona göre rotamızı çiziyoruz. Toplumun öncelikli ihtiyaçları, acilen iyileştirilmesi gereken alanlar ve içinde yaşadığımız habitat bizim ilk sıraya aldığımız konular arasında yer alıyor. Öte yandan üstleneceğimiz sosyal sorumluluk projelerinin P&G’nin lider yetiştirme ve sürdürülebilir kalkınma gibi kurumsal misyonlarıyla örtüşmesine özen gösteriyoruz. Dolayısıyla bu projeler hem toplum için hem de P&G’nin gelişimi ve ilerlemesi için önemli yatırımlar olarak düşünülebilir.

SOSYAL BİLİNÇ GİDEREK ARTIYOR 
Size göre Türkiye’de daha çok hangi alanlarda sosyal sorumluluk projeleri geliştirilmeli?
Biz P&G olarak Türkiye’de desteklenmesi gereken alanları belirleyip sosyal sorumluluk projelerimizi hayata geçiriyoruz. Bunların başında da sağlık, eğitim, çevre, kadın ve çocuk gibi alanlar geliyor. Son yıllarda ülkemizde sosyal bilinç konusunda ciddi iyileşmeler yaşandığını düşünüyorum. Artık pek çok kurum sürdürülebilirlik politikaları çerçevesinde türlü projelere destek oluyor. Sosyal projeler gelecek nesiller için dünyayı iyileştirme sorumluluğunun yanında kurumsal kimliğimizi ve profesyonel faaliyetlerimizi geliştirmek için de yenilik ve verimlilik fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, P&G olarak çevreye duyarlı ürünler üretirken, sosyal açıdan desteklenmesi gereken alanlarda başarılı hamlelerle toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz. Gelecek nesiller için yaratmaya çalıştığımız dünyanın bir parçası olan herkesi sosyal projeleri desteklemeye çağırıyoruz.

DAHA FAZLA HAYATA DOKUNMAK İSTİYORUZ 
Dışarıdan gelen hazır proje önerilerine nasıl bakıyorsunuz? 
Titizlikle inceliyoruz. Bu projeler, üstlendikleri misyona ve hitap ettikleri hedef kitleye göre bir değerlendirmeye tabi tutuluyor. Amacımız markaların tüketiciler üzerinde yarattığı güven ve bilinirlik çerçevesinde projelerimizin olabildiğince çok kişiye ulaşmasını sağlamak ve daha fazla insanın hayaına dokunmak.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites