Salı

SÖYLEŞİ; SOYAK HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ FATMA ÇELENK


'GELECEĞE BİR DAMLA SAKLA'DI, FARKINDALIK YARATIP ÖDÜL TOPLADI...

Gayrimenkul, enerji, çimento ve döküm sektörlerinde 50 yıldır faaliyet gösteren Soyak Holding, ‘Bugün aslında yarın’ mottosuyla topluma artı değer yaratacak projeler üretiyor. Hem yaptığı işlerin hem hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projelerinin odağına çevreyi alan Soyak, ‘Geleceğe bir damla sakla’ projesiyle su tasarrufu konusunda farkındalık yaratmakla kalmadı, ulusal ve uluslararası mecralarda da örnek gösterildi. Soyak, bu yıl ise 7’den 70’e herkesin bisiklet kullanımını teşvik etmek için yola çıktı. Bisiklet kullanımının enerji verimliliği, sürdürülebilir ve sağlıklı yaşama katkı sağlaması doğrultusunda en ideal yöntemlerden biri olduğunu belirten Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, sosyal sorumluluktaki çarpıcı projelerinin detaylarını paylaştı…

Sürdürülebilir yaşam için eğitim, spor, çevre ve kültürel değerlerin korunmasına odaklanan Soyak Holding, ‘Geleceğe bir damla sakla’ projesiyle 102 bin kişiye ulaştı, 1950 ton su tasarrufu sağladı, yurtiçi ve yurtdışında ödülleri de topladı...

Soyak Holding olarak, sosyal sorumluluğa hangi pencereden baktığınızı merak ediyorum... 

Sosyal sorumluluğa bakışımız tüm sosyal paydaşlarımıza yönelik faaliyetlerimizle sürdürülebilir yaşam kalitesi bilincini yükseltmek amacıyla sosyal, çevresel, toplumsal ortam ve şartların oluşmasına yönelik katma değer sağlamak şeklinde. Soyak olarak sosyal sorumluluk alanındaki bakışımızı iki farklı açıdan değerlendiriyoruz. Bu sorumluluğumuzu hem yaptığımız işlere yansıtıyoruz hem de bunun ötesine geçerek topluma artı değer sağlayacak projeler üretiyoruz. Gerek iş yapış biçimlerimizde gerekse projelerdeki uygulamalarımızda çevreyi koruyan, doğaya katkı sağlayan bir anlayışla hareket ediyoruz. Projelerimizde, sulama sistemlerinden ısınma ve aydınlatmaya uzanan geniş yelpazede enerji verimliliği ve tasarrufunu hedef alan çevre dostu uygulamalarla, daire sahiplerinin ev ekonomisine katkı sağlıyoruz. Diğer taraftan hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk projeleriyle, bu bakışımızı destekliyor ve farklı alanlara yaşama katkı sağlayan projeler gerçekleştirmeye gayret ediyoruz. Çeşitli hayır kurumları, sivil toplum kuruluşları ve derneklerle işbirliği yaparak, gerçekleştirdiğimiz maddi ve manevi yardımlar ile toplumun çeşitli alanlarında sürdürülebilir yaşam anlayışıyla katkı sağlamaya da devam ediyoruz.

MOTTOSU: BUGÜN ARTIK YARIN! 
Sosyal sorumluluğun hangi alanları Soyak için öncelikli?
Kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarımız sürdürülebilir yaşam yaklaşımı doğrultusunda eğitim, spor, çevre ve kültürel değerlerin korunması üzerine kurulu. Projelerimizi de bu yaklaşıma paralel olarak tasarlıyoruz.

GELECEĞE 1 DAMLA SAKLADI 
Peki bugüne kadar neler yaptınız, özetler misiniz? 
Çalışanlarımızın, iş ortaklarımızın ve müşterilerimizi kapsayan araştırmayla sosyal paydaşlarımızın görüşlerine de başvurarak; temel alan olarak çevreyi belirledik ve “Bugün Artık Yarın” mottosuyla harekete geçtik. Böylelikle dünyanın geleceği için kritik önem taşıyan çevre alanında uzun vadeli ve etkin kurumsal sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirmeyi hedefledik. 2007 yılında başlattığımız “Geleceğe Bir Damla Sakla” projesi, küresel ısınmanın önüne geçmek için çok önemli alan olan su tasarrufu konusunda geniş bir etki alanını kapsadı. Projenin amacını, genç nesillerin su tasarrufu bilincini yaygınlaştıran elçiler olarak yetişmesine katkıda bulunmak ve okullardan başlayarak geniş kitleleri su tasarrufuna teşvik etmekti.

Su tüketim kanallarının tasarruf sağlayıcı sensörlü malzemelerle yenilenmesini ve bilinçlendirme faaliyetlerini kapsayan “Geleceğe Bir Damla Sakla” projesi, Çiğli Rotary Kulübü işbirliği ile 2007’de İzmir’de, 2008 yılında ise Bostancı ve Karaköy Rotary Kulüpleri işbirliğiyle İstanbul’da toplam 33 okulda uygulandı. Projeyle ulaştığımız gençler, sürdürülebilir yaşam bilincini kendi yaşamlarında birebir deneyimleyerek kavradılar. Proje kapsamındaki bilinçlendirme çalışmalarını tüm sosyal paydaşlarımıza yönelik tanıtım, destek, eğitim gibi faaliyetlerle destekledik. Okullarda su tüketimi ile ilgili bilinçlendirme toplantıları yapılırken, bir yandan da öğrenciler ve çalışanlarımızın çocukları arasında “Geleceğe Bir Damla Sakla” konulu resim, şiir ve kompozisyon yarışmaları düzenledik.

Daha geniş bir kitleye ulaşmak için Sosyal Medya’yı da kullandık. “Geleceğe Bir Damla Sakla” projesinin sanal ayağı olan Facebook “Soyak 1. Sanal Barajı”nı kurduk ve 2 yılın sonunda projeye en yüksek miktarda su tasarrufuyla katkı sağlayanları ödüllendirdik. 15 bin 736 kişilik katılıma ulaşan “Soyak 1. Sanal Barajı”yla toplam 723 bin ton su tasarrufu sağlandı. Proje sonuçlarının hedeflenenin de ötesine geçtiğini gördük. İstanbul ve İzmir’de belirlenen okullarda su tüketim kanallarının tasarruf sağlayıcı düzenlemelerle yenilenmesi ve bilinçlendirme faaliyetleriyle, okullarda elde edilen yüzde 60 tasarruf miktarıyla, 1950 ton su tasarrufu edilmesine katkı sağladık.

Bilinçlendirme çalışmaları ile 34 bin İzmirli ve İstanbullu aileye ve yaklaşık 102 bin kişiye ulaşıldı. “Geleceğe Bir Damla Sakla” kurumsal sosyal sorumluluk projesiyle 2008 yılında, “2440. Bölge Uluslararası Rotary 1. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü”ne layık görüldük. 2009 yılında aynı projemiz; Dünya Araştırmacılar Birliği ESOMAR’ın İsviçre’de gerçekleştirilen 61. Yıllık Kongresi’ne Türkiye’yi temsilen kabul görüp, davet edilen tek bildiri oldu. 2010 yılında ise Enerji sektöründe “Altın Voltaj” ödülünün sahibi oldu.

10 BİN AĞAÇ PROJESİ VAR 
2010’da sosyal sorumluluk adına neler yaptınız?
2010 yılını daha çok kurum içine yönelik farkındalık projeleriyle geçirdik. “Herşey Sürdürülebilir Soyaklılar Bunu Bilir” proje sloganımız, yine “Bugün Aslında Yarındır” mottosunu baz alarak oluşturulan enerji ve su tasarrufu konularında bilinç yaratılmasına yönelikti. Merkez ofis binamızda merdiven boşluklarının verimli kullanılmasına katkı sağlamak ve asansör kullanımını minimuma indirmek amacıyla sergi alanları projelendirdik. Sağlıklı yaşam için sürdürülebilirlik ve yeşil bina oluşum çalışmalarını başlattık. Mevcut binamıza yönelik LEED sertifikası almak için girişimde bulunduk. Sera Gazı emisyonlarını tespit etmek ve uzun vadeli hedeflerimizi belirlemek amacıyla ISO 14064 ile SA 8000 sosyal sorumluluk sertifikasyonu çalışmalarını devreye aldık. Ayrıca yine sağlıklı bir çevre için yılda 10 bin ağaç projemizi faaliyet gösterdiğimiz çimento sektörü kapsamında da gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

BİSİKLET KULLANMAYI TEŞVİK EDİYOR 
2011 için neler planlıyorsunuz? 
2011 yılında kurumsal sosyal sorumluluk alanında enerji verimliliği ve sürdürülebilir yaşamın geliştirilmesi için sağlıklı ve kaliteli yaşama hizmet eden bisiklet kullanımına destek vermeyi ve çeşitli projelerle 7’den 70’e herkesi bisiklet kullanmaya teşvik etmeyi istiyoruz. Bu kapsamda Beyoğlu Belediyesi ve Sainte Pulcherie Lisesi ile yaptığımız Bisiklet Şenlikleri’nin yanı sıra Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen GreenFest kapsamında yapılan bisiklet yarışları ile sürdürülebilir yaşamı desteklemek adına gençleri bisiklet kullanımına teşvik ettik. Soyak konut projelerinde de bisiklet parkurları ve bisiklet park alanlarına yer vererek bu bilincin yayılması için çalışıyoruz.

BAĞIŞ İLE KARIŞTIRMAMAK LAZIM 
Sizce sosyal sorumlulukta en sık yapılan hata ne?
Sosyal sorumluluk ile bağış konuları birbirine karıştırılıyor. Kültürel bir anlayış olan bağış verme konusu, aslında bir miktar iletişiminin de yine kültürel anlamda yapılmadığı, gizliden gizliye yapıla gelinen bir durumdur. Söylendiği zaman önemini kaybeder görüşü yaygındır. Edilgendir, karşılığı, geri dönüşü yoktur, duygusal tatmin sağlar. Oysa sosyal sorumluluk projeleri, kişi ve kurumların birbirlerine örnek teşkil edecekleri projelerin iletişimini gerektirir. Kurumlar, bu çalışmalarla interaktif bir durum yaratırken, aynı zamanda kendi itibarlarına ve marka değerlerine de katkıda bulunurlar. Geri dönüşü hem toplumun gelişmesi hem de sürdürülebilirliğini sağlamasında yatar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites