Çarşamba

SÖYLEŞİ; STARBUCKS TÜRKİYE PAZARLAMA VE KATEGORİ DİREKTÖRÜ GÜLBEN TUNCAAKAR


Bir Bardak Kahvenin Hatırına ‘Çocuklar Ve Gençleri’ hedefledi...

Ülkemizde eğitim alanında yürütülen pek çok başarılı proje olduğunu görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Biz, eğitim alanına ve ilköğretim seviyesine odaklanmayı tercih ettik” diyor Starbucks Türkiye Pazarlama ve Kategori Direktörü Gülben Tuncaakar. Türkiye’ye girdiği 2003 yılından beri yürüttüğü Kardeş Okullar projesi ile 120 okula ulaşan Starbucks Türkiye, 2009 yılından beri de Tohum Otizm Vakfı ile otizmin erken tanısı konusunda farkındalık yaratmak için ortak projelere imza atıyor. “Starbucks’ın tüm sosyal sorumluluk çalışmalarında hedefi; bireylerin topluma kazandırılması, toplumların hayat seviyelerinin yükseltilmesi. Eğitim alanındaki çalışmaların hedefi de, ağırlıklı olarak gençlerin ve çocukların, imkanları dışında kalan alanlara dair bilgi edinebilmeleri, bu bilgileri geleceklerini şekillendirme noktasında kullanabilmeleri” diyen Tuncaakar, Starbucks Türkiye’nin sosyal sorumluluktaki yol haritasını anlattı...

Starbucks, 2003 yılından beri Kardeş Okullar projesi ile eğitime destek veriyor. Bu projede şimdiye kadar 120 okula ulaşan Starbucks, 2009 yılından beri de Tohum Otizm Vakfı ile otizmin erken tanısı için ortak projelere imza atıyor...

Starbucks Amerika, kahve yetiştiricilerine katkıda bulunmayı ve kahve yetiştirilen bölgelerdeki toplumların hayatlarının olumlu yönde geliştirilmesi için çalışmalar yürütüyor. Peki Türkiye operasyonunun öncelik sırasında ne var? 

Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığımız 2003 yılından bu yana, Starbucks Türkiye olarak biz de Kardeş Okullar projemiz ile eğitim alanına odaklandık. Starbucks’ın bireylerin topluma kazandırılması yönündeki sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde, eğitim alanındaki çalışmalarımızı da ilköğretim okulları üzerinde yoğunlaştırdık. 6. yaşımızı kutladığımız 2009 senesinde Kardeş Okullar projemiz kapsamındaki çalışmalarımızı genişletmek amacı ile de Tohum Otizm Vakfı ile biraraya geldik. Paylaştığımız ortak sosyal sorumluluk anlayışımız ile eğitim alanında, otizm konusunda birlikte çalışmalar yürütebileceğimizi gördük.

KARDEŞ OKUL SAYISI 120’Yİ AŞTI 
Kardeş Okullar projesi ile ne amaçladınız, geldiğiniz nokta nedir? 
Starbucks Türkiye olarak, 2003 yılından bu yana sürdürdüğümüz Kardeş Okullar projemiz ile şu an sayısı 120’yi aşan kardeş okullarımızdaki öğrencilerimizin sosyal gelişimlerini destekleyici çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Mağaza çalışanlarımızın ve misafirlerimizin de gönüllü katılımları ile eğitim yılı içerisinde müze gezileri, tiyatro çalışmaları, spor turnuvaları gibi etkinliklerin yanı sıra öğrencilerimizin eğitim materyallerinin karşılanmasına yönelik çalışmalar da gerçekleştirdik. Bunun yanı sıra Kardeş Okul öğrencilerimiz arasında her sene düzenlediğimiz Resim Yarışmamızı da tamamladık. Bu kapsamda yarışmaya katılan öğrencilerimizin resimlerini jürimiz tarafından değerlendirmeye tabi tutarak, birinci, ikinci ve üçüncü öğrencilerimizi ödüllendirdik ve her sene olduğu gibi başarılı bulunan tüm resimleri bir kitap haline getirerek öğrencilerimizle paylaştık.

VAKFA GELİR AKTARIYORUZ 
Tohum Otizm Vakfı ile de ortak çalışma yapmaya başladınız…
Sosyal sorumluluk çalışmalarımızda ileri bir adım olarak, Kardeş Okullar projemizi de içine alacak şekilde, Nisan 2009 tarihinden bu yana Tohum Otizm Vakfı ile işbirliği içindeyiz. İşbirliğimizin amacı hem Tohum Otizm Vakfı’nın yürüttüğü bilinçlendirme çalışmalarına destek olarak toplumumuzda otizm konusunda farkındalık yaratabilmek hem de gönüllü çalışanlarımızı ve otizmli öğrencilerimizin olduğu Kardeş Okullarımız’daki eğitmenlerimizi özel eğitimlerle otizm konusunda daha donanımlı bir hale getirebilmek. Mağazalarımız içerisinde yer alan broşür ve görseller ile otizm konusunda farkındalık yaratılmasına destek olurken, diğer yandan Kardeş Okullarımız’daki otizmli öğrencilerimizin ihtiyaçlarını belirleyerek; öğrencilerimizin eğitim standartlarının yükseltilmesi için de projeler gerçekleştiriyoruz. Hem vakıf vasıtası ile ulaştığımız hem de Kardeş Okullarımız’da bulunan otizmli öğrencilerimizin eğitim standartlarını yükseltmeye çalışarak hayata kazandırılmalarına destek oluyoruz. Bu doğrultuda yürüttüğümüz çalışmalar neticesinde şu ana kadar sekiz okulumuza otizmli öğrencilerimiz için özel müzik odası ve oyun etkinlik alanları kazandırdık.

AMACIMIZ FARKINDALIK YARATMAK 
Bu işbirliğinde öncelikli kriteriniz ne peki? 
Tohum Otizm Vakfı ile yürüttüğümüz işbirliğimiz çerçevesinde de en önemli kriter, toplumumuzda otizm ve erken tanı konusunda farkındalık oluşturabilecek çalışmalar yapabilmek, otizm ile ilgili bilgilerin paylaşılması ve erken tanı sayesinde, otizmli bireylerin de hayatlarında farklılıklar yaratılmasına yardımcı olabilmek. Bu noktada da, ülkemizde otizm konusunda çok değerli çalışmalara imza atan ve otizmi olan çocuklarımızın hayatlarında önemli farklılıklar yaratan Tohum Otizm Vakfı ile otizmi olan çocuklarımızın topluma kazandırılması yönünde projelerimizi oluşturuyoruz.

BU İŞ İÇİN FON AKTARIYORUZ 
Farkındalık yaratmak kadar maddi kaynak da sağlanıyor mu? 
2009 yılbaşı döneminde başlattığımız projemiz ile bu döneme özel satışa sunduğumuz Christmas Blend çekirdek kahvelerimizin satışından elde edilen gelirin bir bölümünü Tohum Otizm Vakfı’na aktardık. 2009 yılı sonunda aktarılan fon; 2010’da erken tanı sağlanması ve otizmli öğrencilerin eğitim kalitelerinin artırılması amaçlı eğitim programlarında kullanıldı ve bu eğitimler ile yaklaşık 2 bin eğitmen, doktor, hemşire ve aileye ulaşıldı. 2010 yılbaşı döneminde tekrarladığımız bu çalışma neticesinde aktardığımız fon da otizm konusunda farkındalığın artırılmasını ve gerek ailelerin, gerekse eğitimci ve doktorların konu hakkında detaylı bilgilendirilmesini sağlayacak eğitim materyallerinin hazırlanmasında kullanıldı.

GÜLEN YÜZLER HEYECANLADIRIYOR 
Hayata geçirdiğiniz söz konusu projeler arasında sizi en çok heyecanlandıran hangisi? 
Gerçekleştirdiğimiz her çalışmada bizleri en heyecanlandıran ve mutlu eden şey, çocukların güler yüzleri ile karşılaşmak. Bu nedenle her projemizde, fikir aşamasında iken bile en doğru çalışmayı sunabilmek adına büyük bir heyecan yaşıyoruz. Kardeş Okullar projemiz kapsamında ilk gerçekleştirdiğimiz büyük kapsamlı çalışmamız kitap ve oyuncak toplama etkinliğiydi. Yılbaşında misafirlerimizin de destekleri ile topladığımız materyalleri mağaza çalışanlarımız ile okullara dağıtmak ve öğrencilerimizin mutluluklarına şahit olmak bizler için inanılmaz heyecan vericiydi. Geçen sene otizm konusuna destek vermek için Facebook sayfamız üzerinden gerçekleştirdiğimiz Tasarım Yarışmamız da bizler için yine çok heyecan verici bir işti. Bizim için pek çok açıdan ilk olan bu çalışma hem sosyal sorumluluğu kapsadığı hem sosyal mecralarda misafirlerimizin birebir katılımı ile gerçekleştiği için çok önemli bir projeydi.

KEŞKE DAHA KAPSAMLI OLSA DİYORUZ 
Keşke biz yapsaydık dediğiniz bir proje oldu mu hiç?
Sosyal sorumluluk projelerinin tümü, sağladıkları fayda anlamında düşünüldüğünde, ‘Keşke daha da kapsamlı, daha da geniş olabilse’ dediğimiz çalışmalar. Bizim hedefimiz, mağaza çalışanlarımız aracılığı ile misafirlerimizi bilgilendirmek ve mağaza çalışanlarımız ile birlikte okullarımızı desteklemek. Farklı mecralardan, farklı çalışmaları takip ve takdir ediyoruz, bizim için de fikir verecek çalışmalar olması durumunda, kendi uygulamalarımızı şekillendirmemize yardımcı olacağını düşünüyoruz.

Son olarak, sizce Türkiye’de hangi alanlarda sosyal sorumluluk projeleri geliştirilmeli?
Biz eğitim ve ilköğretim seviyesine odaklanmayı tercih ettik. Ülkemizde eğitim alanında yürütülen pek çok başarılı proje olduğunu görmekten mutluluk duyuyoruz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites