Çarşamba

SÖYLEŞİ; TURKCELL KURUMSAL İLİŞKİLERDEN SORUMLU GEN. MDR. YRD. KORAY ÖZTÜRKLER


Kar Tanesinden Çığ Yarattı, 2011 Gündemine İstihdamı Aldı...

Kardelenler… Bir kar tanesinden, çığa dönüşen, sosyal sorumluluk denilince 7’den 70’e herkesin aklına gelen kuşkusuz en önemli proje… Altında Turkcell imzası olan bu proje belki de Türkiye’nin sosyal sorumluluk alanındaki dönüşümünün en somut göstergesi. 10. yılını dolduran Kardelenler, sürdürülebilir olmasının ötesinde Birleşmiş Milletler tarafından örnek gösterilen, NG’de belgesel olarak yayınlanan Türkiye’nin ilk sosyal sorumluluk projesi olma özelliğini taşıyor. Sadece Kardelenler’le yetinmediklerini eğitim, spor ve istihdam alanlarında birbirinden kapsamlı projeleri hayata geçirdiklerini belirten Turkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, “Projelerimizin temelinde gençlerimize fırsat eşitliği yaratma sevdası var” diyor. 2011’in gündemine istihdam ve girişimcilik konularını aldıklarını belirten Öztürkler, sürdürülebilir bir sosyal sorumluluk projesi yaratmanın sırrını anlattı…

Turkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, “Başlı başına bir marka haline gelmiş sosyal sorumluluk projelerimiz ile toplumun her alanına dokunuyoruz” diyor...

İlk olarak Turkcell’in sosyal sorumluluk konusuna bakışından ve mevcut stratejinden başlayalım… Neler söyleyeceksiniz?

Turkcell olarak, odak alanlarımızdan biri, içinde yaşadığımız topluma sosyal, ekonomik ve çevresel anlamda katkı sağlamak. Kendimizi “Kurumsal Vatandaş” olarak tanımlıyor ve bu tanımın gerekliliklerini yerine getirmeye çalışıyoruz. Özellikle gençlerin geleceğine yatırım yapacak projeler geliştiriyor ve uyguluyoruz. Bu anlamda KSS projelerimizin bizler için anlamı çok büyük. Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi olmanın yanı sıra sosyal sorumluluk alanında da öncü olmaya gayret ediyoruz. Başlı başına bir marka haline gelmiş sosyal sorumluluk projelerimiz ile toplumun her alanına dokunuyoruz.

İSTİHDAM VE GİRİŞİMCİLİK GÜNDEMDE 
Sosyal sorumluluğun hangi alanları Turkcell için önemli?
Tüm projelerimizin temelinde gençlerimize fırsat eşitliği yaratma sevdası var. Çocuklarımızın ve gençlerimizin büyük bir potansiyeli olduğuna inanıyor ve bu değerli potansiyeli açığa çıkarabilmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bu nedenle eğitim, spor ve istihdam alanlarında sürdürülebilir, gençlerin gelişimini destekleyen, etkileri zamana yayılan, ölçülebilir projeleri geliştirip destekleyerek bu alanlarda gençlerin geleceğine yatırım yapmayı hedefliyoruz.

2010’da gündeminizde neler vardı? 2011 için ajandanıza hangi projeleri aldınız?
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizle ilgili en önemli kriterimiz sürdürülebilirlik. Kısa dönemli çalışmaların ve hedeflerin, uzun soluklu faydalar getirebileceğine inanmıyoruz. Sosyal sorumluluk projelerimizin birer marka haline gelmesinde, Türk insanı tarafından benimsenmesinde ve her şeyden önemlisi fark yaratmasında bu vizyonumuzun büyük bir etkisi var. 2010 yılında 3 sosyal sorumluluk projemiz kapsamında çok önemli çalışmalar gerçekleştirdik. 10. yılını dolduran Kardelenlerimiz için yurtiçinde ve yurtdışında etkinliklerimiz oldu. Gönül Köprüsü’nde tam 20 bin çocuğumuzun hayatına dokunduk ve bu sene gezi rotalarımıza yurtdışı seyahatlerimizi de ekledik. Geleceğe Koşanlar sporcularımız için bir Performans Geliştirme ve Değerlendirme merkezi açtık ve projemizi tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde geliştirdik. Söylediğim gibi var olan projelerimize odaklanarak kalıcı fark yaratmaya inanıyoruz. Ayrıca 2011 yılında, istihdam ve girişimcilik konularının da ana gündemimizde olacağını söylemek isterim.

GÜLESER’LE GÖZLERİMİZ DOLDU 
Bunların arasında sizi en çok heyecanlandıran hangisi? 
Tüm projelerimizi aynı heyecanla sürdürüyoruz tabi ki… Ancak özellikle bir örnek vermem gerekirse; 2010 Mart’ında Kardelenler New York’ta Birleşmiş Milletler tarafından Türkiye’den örnek bir sosyal sorumluluk projesi olarak seçildi ve çeşitli etkinliklerle dünyaya tanıtıldı. Bu kapsamda BM’nin önde gelen yetkililerinin de katıldığı bir panel düzenlendi. Kardelen kızlarımızdan Güleser, köyünden çıkıp New York’a uzanan hikayesini anlattığında, tüm salondakilerin gözleri doldu. Biz 10 yılda onbinlerce kızımızın hayatında fark yarattık. Bundan daha büyük gurur ve heyecan olamaz diye düşünüyorum.Geçtiğimiz ay ise Geleceğe Koşanlar projemiz ile ilgili olarak Tokat’a gittik. Orada projemizle desteklediğimiz görme engelli bisiklet dalında eğitim alan sporcularımızla tanıştık. Profesyonel eğitimciler eşliğinde yaptıkları çalışmalara katıldık. Destek verdiğimiz gençlerin dünyalarını nasıl değiştirdiğimizi görmek, önemli bir motivasyon kaynağı.

UZUN SOLUKLU VE FARK YARATMASI ÖNEMLİ 
Siz bir proje geliştirirken hangi kıstasları ele alıyorsunuz? 
2000 yılında Turkcell olarak; sosyal, ekonomik ve çevresel anlamda sorumluluklarımızı yerine getirme isteğiyle, kapsamlı bir sosyal sorumluluk projesi geliştirmek üzere çalışmalarımızı başlattık. İlk aşamada içinde akademisyenlerin, bürokratların, konu ile ilgili uzmanların bulunduğu bir grup profesyonelin de katılımıyla bir “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” araştırması yaptırdık. Bu araştırma sonucunda toplumda öncelikli olarak eğitim alanında geliştirilecek projelerin toplumun ihtiyaçlarına paralel olarak daha işlevsel olacağı yönünde bir sonuç çıktı. Bu doğrultuda eğitim alanında daha gelişmiş bir toplum olma yolunda, ekonomik yetersizlik nedeniyle öğrenimlerine devam edemeyen kız çocuklarına eğitimde fırsat eşitliği sağlamayı öncelikli hedef olarak belirledik. Bu hedeften yola çıkarak Türkiye’nin en başarılı sosyal sorumluluk projelerinden biri olan Kardelenler’i hayata geçirdik. Geleceğe Koşanlar projemiz bireysel dallarda Türk sporunu daha ileri taşıyacak gençler yetiştirme isteğinden yola çıkılarak geliştirilmiş bir projedir. Bu alandaki eksikliği ve potansiyeli gördükten sonra Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile Geleceğe Koşanlar projesini geliştirdik. Özetlemek gerekirse, toplumda var olan bir ihtiyacı belirleyerek ve bu doğrultuda uzman görüşlerine başvurarak sürdürülebilir projelere imza atıyoruz. Aldığımız olumlu tepkiler de doğru yolda ilerlediğimizi gösteriyor ve bizleri daha büyük başarılara imza atmak için motive ediyor.

Size hazır projeler geliyor mu?
Tabii ki. Dışarıdan bize gelen her türlü fikir ve öneriye açığız. Yoğun olarak proje önerileri de alıyoruz. Ayrıca kendi bünyemizdeki ‘kurumsal sorumluluklar’ bölümüyle de sürekli fikir alışverişinde bulunarak, yeni projeler geliştiriyoruz. Dediğim gibi kısa soluklu projelerdense uzun soluklu fark yaratan projeleri tercih ediyoruz. Ama her fikir değerlidir ve ufuk açıcıdır. Gelen fikirler, var olan projelerimize eklemlenebiliyor ve katkı sağlıyorsa mutlaka değerlendiriliyor.

ŞİRKET KÜLTÜRÜ YAPTIK, BAŞARILI OLDUK 
Bir sosyal sorumluluk projesini hayata geçirirken, sizi en çok neler zorluyor?
Bir projeyi geliştirirken proje ile ilgili risk ve fırsatları, artı ve eksi yönleri içeren detaylı bir çalışma yapıyoruz. Konunun uzmanlarından ve paydaşlarımızdan görüş almaya çalışıyoruz. Eğer imza atacağınız projenin uzun soluklu ve geniş kitleler için fark yaratan bir program olmasını istiyorsanız, konuya ilişkin hizmet veren otorite ve kuruluşlarla işbirliği yapmak çok büyük önem taşıyor. Bu doğrultuda biz de Gönül Köprüsü projemizde Milli Eğitim Bakanlığı ile Geleceğe Koşanlar’da ise Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile işbirliği içindeyiz.

Turkcell ne yapıyor da sürdürülebilir, ses getiren ve fark yaratan projeleri hayata geçiriyor? İşin sırrı nedir?
Yapılan anketler gösteriyor ki, sosyal sorumluluk dendiğinde akla gelen ilk şirketlerden biri Turkcell. Projelerimiz Turkcell markasını aşıp başlı başına birer marka haline gelmiş durumdalar. Turkcell olarak ‘Toplumdan aldığımızı, topluma verme’ misyonuyla hareket ediyoruz. Bu amacımızın Türk insanı tarafından algılanıyor ve takdir ediliyor oluşu bizim için çok değerli. Turkcell’in farkı sosyal sorumluluğu çok uzun yıllardır ve istikrarlı bir biçimde sürdürüyor olmasında yatıyor. Bu artık şirket kültürümüzün bir parçası haline gelmiş durumda… Başarımızın sırrı da burada yatıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites