Perşembe

SÖYLEŞİ; UNİLEVER TÜRKİYE CEO'SU İZZET KARACA


Türkiye'de 1 Milyon Çocuğa Hijyeni Unilever Öğretecek...

Hijyenden gıdaya çevreden eğitime sadece Türkiye’deki değil dünyadaki 1 milyar insanın sağlık ve esenliklerini artırmak üzere kolları sıvayan Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı’yla hedef büyüttü. Plan, ekonomik ve çevresel alanda 50’den fazla taahhüt içeriyor Unilever Türkiye CEO’su ve Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, “Tüm faaliyetlerimiz gibi sosyal sorumluluk projelerimizi de her gün daha iyi bir gelecek yaratabilmek hedefiyle gerçekleştiriyoruz. Dünyada 170’den fazla ülkede her gün 2 milyar insanın hayatına dokunan Unilever olarak, küçük dokunuşlarla büyük farklar yaratabileceğimizi çok iyi biliyoruz. Bu farkları yaratabilmenin en önemli yollarından biri de sosyal sorumluluk projelerinden geçiyor” diyor. Karaca, Unilever’in sosyal sorumlulukta nasıl yol aldığını anlatıyor...

‘Eğlen, Öğren, Hijyen’ projesi ile Türkiye’yi karış karış gezerek geleceğe yatırım yapacak olan Unilever, çocuklar, yakın çevreleri ve gönüllülerle birlikte yaklaşık 1 milyon kişiye dokunarak, hijyen konusunda farkındalık yaratacak...

Unilever’in sosyal sorumluluk stratejisini değerlendirir misiniz?

Unilever için sosyal sorumluluk, geniş açılımlı ve çok yönlü bir kavram. Topluma geri verme yaklaşımı, kamu yararını amaçlayan projelere destek vermenin yanı sıra kaynakların doğru kullanımıyla ilgili etkin modeller oluşturmak, üretim standartlarını sürekli geliştirerek tüketicilerin hayat kalitesini yükseltmek ve çalışanlara kendilerini geliştirebilecekleri olanaklar sunarak insan sermayesine yatırım yapmak unsurlarını da içeriyor. Vizyonumuz ‘Her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışmak’ sosyal sorumluluk anlayışımızı da net bir şekilde yansıtıyor. Tüm faaliyetlerimiz gibi sosyal sorumluluk projelerimizi de her gün daha iyi bir gelecek yaratabilmek hedefiyle gerçekleştiriyoruz. Dünyada 170’den fazla ülkede her gün 2 milyar insanın hayatına dokunan Unilever olarak, küçük dokunuşlarla büyük farklar yaratabileceğimizi çok iyi biliyoruz. Bu farkları yaratabilmenin en önemli yollarından biri de sosyal sorumluluk projelerinden geçiyor.

3 ANA HEDEF, 50’DEN FAZLA TAAHHÜT 
Peki siz sosyal sorumluluk konusunda hangi konuları ajandanızın ilk sıralarına kaydediyorsunuz?
Bu noktada size geçtiğimiz aylarda kamuoyu ile paylaştığımız Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’ndan bahsetmek isterim. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı sosyal sorumluluk anlayışımızla ve bu konudaki önceliklerimizle ilgili olarak çok net bir tablo ve ölçülebilir hedefler ortaya koyuyor. Planımız çerçevesinde 2020 yılına kadar ürünlerimizin çevrede bıraktığı ayak izini yarıya indirmeyi, tarımsal hammaddelerimizin yüzde 100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan sağlamayı, bir milyar insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmelerine yardımcı olmayı hedefliyoruz. Plan, bu üç ana hedefimizin yanı sıra sosyal, ekonomik ve çevresel alanda 50’den fazla taahhüt içeriyor. Sosyal sorumluluk projelerimiz ile ilgili olarak da planımızda yer alan hedeflerimiz çerçevesinde ilerliyoruz. Çevresel etkilerimizi yarıya indirmek hedefimizle ilgili olarak, Sudaki Ayak İzim, Yarının İzleri ve çöp(m)adam projelerimiz ile sağlık ve esenliği geliştirmek hedefimizle ilgili olarak ise “Okulda Hareket Var”, “Okulda Hareket Var: Ders Başlıyor”, “Kalbini Sev, Kırmızı Giy”, “Kalbini Sev, Değerini Bil” ve İyi Beslenmek, İyi Gelecek projeleri ile şimdiden onbinlerce kişiye ulaştık. Tüm bunların yanında Unilever olarak, Sürdürülebilir Yaşam Planımız’da yer alan “1 milyar insanın sağlık ve esenliklerini arttırmak üzere harekete geçmelerini sağlamak” hedefimiz doğrultusunda bizleri son günlerde oldukça heyecanlandıran yeni bir sosyal sorumluluk projesine daha imza attık.

TÜRKİYE’Yİ GEZİYOR, GELECEĞE YATIRIM YAPIYOR 
Hijyenle ilgili projeleriniz neler? 
Domestos ve Lifebuoy ile Türkiye’de hijyen seferberliği başlattık. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile güçlerimizi birleştirerek “Eğlen, Öğren, Hijyen” projemizin ilk adımını attık. Sağlık Bakanlığı verilerine göre Türkiye’de 2000-2008 yılları arasında tuvaletlerde bulunan mikroplar yüzünden 366 bin 447 insan bulaşıcı hastalık kaptı. Son 10 yılda ülkemizde hijyen eksikliğinden kaynaklanan gıda zehirlenmelerinin oranı 4 katına çıktı. Bu verilerden yola çıkarak hazırladığımız “Eğlen, Öğren, Hijyen” projesi, eğitim çağındaki yüz binlerce çocuğun hijyen alışkanlıklarını geliştirmeyi hedefliyor. Geleceğimizin teminatı çocuklarımızın sağlığını tehdit eden ishal, zatürre, solunum yolu enfeksiyonları gibi vakaların doğru hijyen alışkanlıkları ile önlenebilir olduğunu öğretmeyi ve bu tip vakaların sayısını azaltmayı hedefliyoruz. Çünkü enfeksiyon riskini azaltarak toplum sağlığını arttırmanın enucuz ve kolay yolu ise düzenli hijyen alışkanlıklarını benimsetmekten geçiyor. “Eğlen, Öğren, Hijyen” projesi, Türkiye’yi karış karış gezerek geleceğe yatırım yapacak. Proje, çocuklar, yakın çevreleri ve gönüllülerle birlikte yaklaşık 1 milyon kişiye dokunarak, ülkemizde hijyen konusunda geniş bir farkındalık ağı oluşturacak.

1 MİLYON TL’YE ÇOCUKLARI ‘BESLİYOR’ 
2010’da neler yaptınız? 2011 hedefleri neler?
Sana ve TOÇEV’in hayata geçirdiği “İyi Beslenmek, İyi Gelecek” 2010 yılı Ocak ayında hayata geçirdiğimiz bir projemiz. Sana’nın 1 milyon TL’lik bir fon ayırdığı proje kapsamında maddi durumu yetersiz ailelerin okuma istekli çocuklarına bir yıl boyunca her ay peynir, süt, zeytin, bal gibi kahvaltılık besinlerin yanı sıra temel besin öğeleri içeren gıda paketleri gönderiyoruz. Kalp Yaşı ise Becel’in 2020 yılına kadar Türkiye’deki 1 milyon kişiyi kalp yaşı testi yaptırmak için teşvik etmeyi ve kalp yaşı ortalamasını 3 yaş düşürmeyi hedefleyen bir proje. Eğlen Öğren Hijyen projemiz 2011 yılı için bu anlamdaki en önemli planımız. Bununla birlikte 2011 yılında Sürdürülebilir Yaşam Planımız’da verdiğimiz sözlerle uyumlu yeni projeler hayata geçirmeye ve daha iyi bir gelecek yaratmak adına çalışmalarımıza devam ediyor olacağız. Bu planlarımız arasında, Karadeniz Bölgesi için Lipton markamızla hayata geçireceğimiz çok özel bir sosyal sorumluluk projesi de yer alıyor. Unilever’in sosyal sorumlulukta çıkış noktası nedir? Unilever olarak sosyal sorumluluk projelerini geliştirirken içerisinde bulunduğumuz toplumun dinamiklerini, sosyal ve ekonomik durumunu, ihtiyaçlarını, tüketici alışkanlıklarını gözeterek ve Sürdürülebilir Yaşam Planı’nda yer alan hedef ve taahhütlerimizi göz önüne alarak hareket ediyoruz. Hayata geçireceğimiz ve/veya destekleyeceğimiz projeleri değerlendirirken her ne kadar profesyonel bir yaklaşım benimsiyor olsak da kişisel katılım ve inanç sağlayamadığımız, kendimizi birer gönüllü gibi hissetmediğimiz bir çalışmada amaçlarımıza ulaşabileceğimizi düşünmüyoruz. Unilever çalışanlarının kişisel katkılarının sağlanmasını hedefliyoruz. Hem toplum hem de tüm dünya üzerindeki ‘insanlar’ için bir fark yaratmak istiyoruz. Sosyal sorumluluk projelerimizin ve aslında diğer tüm faaliyetlerimizin çıkış noktasının insanlar için bir şeyler yapmak...

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM PLANI’NA ODAKLANDI 
Sizin için en heyecan verici olan hangisi peki? 
Aslına bakarsanız bu projelerin her biri beni çok heyecanlandırıyor. Çünkü bunlar ayakları yere basan, doğru hedefler yolunda ilerleyen projeler ve hepsi Unilever’in hedeflerine ulaşması için birer adım teşkil ediyor. Markalarımızın yürüttüğü projelerin dışına çıkacak olursak Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın beni ayrıca çok heyecanlandırdığını söyleyebilirim. Çünkü bu plan bugüne kadar görülmemiş boyutta iddialı hedefler sunuyor. Her açıdan sürdürülebilir bir şirket olmak amacımız doğrultusunda bir yandan büyürken, diğer yandan da dünyanın doğal kaynaklarının korunmasını sağlayacak yeni iş yapış yolları geliştirmek için çalışıyoruz ve plan, tüm bu çalışmalarımıza ışık tutuyor. Ben de Türkiye’de, planımızdaki hedeflere ulaşmak istiyorum ve bu beni gerçekten çok heyecanlandırıyor. Üstelik dünya nüfusunun üçte ikisinin yaşadığı Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi’nde de Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın hayata geçmesi sorumluluğunu gönüllü olarak üstlendim. Çünkü bence bu plan dünyamız için sürdürülebilirlik adına atılacak çok önemli adımları kapsıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites