Perşembe

SÖYLEŞİ; TÜRK TELEKOM CEO'SU K. GÖKHAN BOZKURT


10 Yılda 28 Bin Sporcu Yetiştirdi, Gençlere 56 Madalya Kazandırdı...

Belli branşların dışındaki uluslararası spor karşılaşmalarında Türkiye’nin aldığı sonuçlar çoğu zaman şapkayı önümüze koyup düşünmemize neden oluyor. O kadar fikir teatisinin sonucunda iş gelip ‘altyapı’da kilitleniyor. Türkiye’nin ‘altyapı’ sorununa çare olmak için elini taşın altına koyan Türk Telekom, 10 yılda 28 bin gencin yetişmesine katkıda bulundu. 22 branşta 6 bine yakın sporcuyu destekleyen, 15 branşta 47 ulusal, 9 uluslararası başarının kazanılmasında Türk Telekom’un takdire şayan katkısı yadsınamaz. Sosyal sorumluluk sac ayağını eğitim, spor ve çevreye oturtan, sürdürülebilir, geniş kitlelere ulaşan ve her biri kendi alanında bir ihtiyacı çözmeye yönelik olan bu projeleri, Türk Telekom CEO’su K. Gökhan Bozkurt anlattı…

‘Türkiye’ye Değer’ çatısı altında topladığı eğitim, spor ve çevreye odaklandığı projeleri ile fark yaratan Türk Telekom’un sadece spora verdiği destekle, 15 branşta 47 ulusal, 9 uluslararası ödül kazanıldı...

Türk Telekom, sosyal sorumluluğa hangi pencereden bakıyor, değerlendirir misiniz?

Türk Telekom olarak, müşteri odaklı ve yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle sadece müşterilerimiz için değil, tüm Türkiye için değer yaratmayı hedefliyoruz. Araştırma ve geliştirme alanında dev yatırımlarımız ve grup şirketlerimiz tarafından geliştirilen teknolojiler aracılığıyla, tüm çalışanlarımız ile birlikte toplum yaşamına değer katıyoruz. Toplumsal gelişime yaptığımız katkıyı, Türkiye’ye Değer çatı markası altında topladığımız kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle pekiştiriyoruz. Türk Telekom Okulları, Türk Telekom Internet Evleri, Türk Telekom Spor Kulüpleri, Çocuklara Vitamin ve E-fatura Ormanları gibi ulusal çapta yürüyen dev projelerin yanı sıra 82 il müdürlüğümüzde hayata geçirilen 100’den fazla yerel sosyal sorumluluk projesi “Türkiye’ye Değer” projesi altında birleşiyor. Türkiye çapında eğitim altyapısının geliştirilerek bilgi ve teknolojiye erişimin yaygınlaştırılması ve grubumuz tarafından geliştirilen teknolojilerle eğitimde sayısal uçurumun ortadan kaldırılmasına destek vermeyi hedefleyerek, evre ve spor alanlarında da sosyal sorumluluk çalışmaları yürütüyoruz.

EĞİTİM, SPOR VE ÇEVRE ÖNCELİĞİMİZ 
Bir öncelik sıralamanız var mı peki?
Projelerimiz Türkiye’de gelişmeye en çok ihtiyaç duyulan alanların başında gelen eğitim, spor ve çevrede yoğunlaşıyor. Bu alanlarda Türk Telekom Okulları, Türkiye’nin bütün ilçelerine yayılan ve ücretsiz internet hizmeti sunan İnternet Evleri, Türk Telekom Grup Şirketi Sebit tarafından geliştirilen Vitamin’in okullarda ücretsiz kullanımını içeren Çocuklara Vitamin, 10 yılda tüm Türkiye’de 28 bin sporcunun yetişmesine katkıda bulunan Türk Telekom Spor Kulüpleri ve Türkiye’nin her ilinde 17 farklı ağaç türü ile oluşturulan e-Fatura ormanları gibi projeler yürütüyoruz. Türk Telekom Okulları projesi, Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı ile imzaladığımız protokol kapsamında, “Eğitime Tam Destek” kampanyası çerçevesinde inşa edilen toplam 76 adet eğitim binasını kapsıyor. Türkiye’de eğitim alanında bugüne kadar hayata geçirilen en büyük sosyal sorumluluk projelerinden biri olan Türk Telekom Okulları projesi tamamlandığında, 30 bini aşkın öğrenci modern eğitim ortamına kavuşacak. İnternet Evleri projemizi “Eğitimsiz bir gelecek, internetsiz bir eğitim düşünülemez” anlayışı ile hayata geçirdik. Bugüne kadar yurt çapında geniş bant internet erişimine sahip ortalama 20 adet tam donanımlı bilgisayar bulunan 937 Türk Telekom İnternet Evi hizmete girdi. Proje tamamlandığında 81 ilin ilçelerinde toplam 950 internet evi hizmete sunulmuş olacak.

Başka ne tür projeler var altına imza attığınız?
Grup şirketlerimizden Sebit’in geliştirdiği interaktif eğitim yazılımı Vitamin, eğitim teknolojilerinin okullarda yaygın olarak uygulanmasını destekliyor. Vitamin’i 2008-2009 öğretim yılında 33 bin kamu ilköğretim okuluna ücretsiz olarak sunmaya başladık. Halen yaklaşık 9 milyon öğrenci Vitamin eğitim setinden ücretsiz olarak yararlanıyor. Vitamin eğitim setini ayrıca www.mebvitamin.com adresi üzerinden tüm kamu ilköğretim okulu öğretmenleri de ücretsiz olarak kullanabiliyor. e-faturaya geçişi özendirmek ve çevre konusunda farkındalığı artırmak amacıyla hayata geçirdiğimiz E-Fatura Ormanları projesi aynı zamanda, kağıt fatura yerine elektronik fatura kullanan müşterilerimize teşekkür anlamı da taşıyor. Tüm ülkeye yayılan 100 bin ağaçlık “E-Fatura Ormanları”nda Türkiye’deki mevsimsel farklılıklar gözetilerek 17 farklı türde ağaç bulunuyor.

GURUR KAYNAĞI YÜZLERCE GENÇ VAR 
Tüm bu yapılanların ışığında, biraz da somut sonuçlardan bahsedelim... Özellikle spora verdiğiniz destekle gelinen nokta nedir, merak ediyorum...
Sporun, gençlerin çevreleriyle iletişim becerilerini geliştirmeleri üzerindeki etkisinden hareketle gerçekleştirdiğimiz altyapı yatırımları ile 10 yılda 28 bin genç sporcunun yetişmesini sağladık. Halen çeşitli illerdeki 41 spor kulübüyle basketboldan eskrime, atletizmden kayak ve tenise 22 branşta 6 bine yakın sporcuyu destekliyoruz. Bu sporcuların arasında milli takıma seçilme başarısını göstererek Türkiye’yi yurtdışında temsil eden ve çeşitli derecelerle gurur kaynağı olan yüzlerce genç de bulunuyor. Türk Telekom Spor Kulüpleri son üç yılda eskrim, atletizm, su altı hokeyi, judo, basket, voleybol, kayak, taekwando, bisiklet, hentbol, güreş, masa tenisi, izcilik, wu shu ve yüzme olmak üzere 15 branşta 47 ulusal, 9 uluslararası başarı kazandı. Spor kulüplerinde yetişen sporcularımızın gelecek hedefi ise 2012 olimpiyatlarında Türkiye’yi temsil etmek.

GENÇLERE YATIRIM GELECEĞE YATIRIMDIR 
Sizde bu tip projeler hangi süreçlerden geçiyor? 
Toplumda gelişmeye en çok ihtiyaç duyulan alanlarda, belli bir ihtiyacı gidermek, eksiği tamamlamak amacıyla sosyal sorumluluk projeleri hayata geçiriyoruz. Projelerimizin sonuçlarının uzun soluklu ve sürdürülebilir olmasına dikkat ediyoruz. Türk Telekom Okulları, Türk Telekom Spor Okulları, E-fatura gibi projelerimizin her birini, ülkemizin geleceği gençler ve onlara daha yeşil bir dünya bırakabilmek amacıyla hayata geçirdik. Gençlere yatırım yapmak, geleceğe yatırım yapmak demek. Her projemizle kazandırdığımız okul, internet evi gibi değerler, ülkemizin geleceği açısından önemli kazanımlar sunuyor.

Dışarıdan gelen projelere açık mısınız?
Sosyal sorumluluk projelerimizi hayata geçirirken çalışanlarımızdan, müşterilerimizden geri bildirimler de alıyoruz. En öncelikli hedefimiz, ülke çapında yürüttüğümüz projelerin, tüm çalışanlarımız tarafından benimsenmesini sağlamak. Tüm sosyal sorumluluk faaliyetlerimizin toplandığı Türkiye’ye Değer markasının sloganını, logosunu da tüm yöneticilerimizle görüş birliği içinde belirledik. Gerçekleştireceğimiz sosyal sorumluluk projeleri için müşterilerimizden, çalışanlarımızdan gelen tüm görüş ve fikirlere açığız. Bu fikirlerden, faaliyetlerimiz için ilham almaktan memnuniyet duyuyoruz.

İLETİŞİME DEĞİL PROJEYE ÖNCELİK 
Türkiye’de sizce bu konuda nasıl bir yol izlenmeli?
Ülkemizde sosyal sorumluluk projelerinin etkisini artırmak için önceliği iletişime değil, belirlenen ihtiyacın giderilmesi için yürütülecek çalışmalara vermek gerekiyor. Sosyal sorumluluk projeleri bir yandan şirketlerin iyi kurumsal vatandaş olarak kimliklerinin ve hedef kitleleri ile aralarındaki bağın güçlenmesi konusunda önemli bir rol üstleniyor ancak hedef sadece bununla sınırlı tutulmamalı.

Son olarak, yurtdışıyla karşılaştırdığınızda nasıl farklar var?
Sosyal sorumluluk projelerinin başarısı açısından proje seçimi büyük önem taşıyor. Sürdürülebilirlik de ideal bir sosyal sorumluluk projesinin temel krierlerinden biri. Bununla birlikte projenin içselleştirilmesini ve benimsenmesini sağlamak, bunun için de hedefleri etkili bir şekilde anlatabilmek de bir başka önemli nokta. Sosyal sorumluluk projeleri sadece sektörleri ya da şirketleri değil tüm toplumu içine alan geniş kapsamlı çalışmalardır.


0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites